کد خبر: ۷۱۰۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

گواردیولا: مسی قدرتمندترین است و ذهنیتی فوق‌العاده دارد/ بیلسا یک هدیه برای فوتبال است

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا و سرمربی لیدزیونایتد تمجید کرد.
گواردیولا: مسی قدرتمندترین است و ذهنیتی فوق‌العاده دارد/ بیلسا یک هدیه برای فوتبال است
آفتاب‌‌نیوز :

 پپ گواردیولا در یک گفت‌وگوی تصویری با فوتبالیست‌های سابق همچون آنتونیو کاسانو، دانیله آدانی و کریستین ویری، در تمجید از فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا گفت: مسی خیلی قدرتمند است، قدرتمندترین. فراتر از کیفیتی که بازی او دارد، ذهنیت مسی فوق‌العاده است. در طول چهار سالی که من هدایت بارسا را برعهده داشتم، ما در تمرینات زیادی فوتبال بازی می‌کردیم و او حتی یک بار هم نباخت.

وی افزود: لئو ذهنیت رقابت‌طلبی دارد، ویژگی‌ای که تنها چهار یا پنج بازیکن در تاریخ داشته‌اند و این ویژگی متفاوتی است. همه ما می‌دانستیم که مسی بهترین است اما در کنار او 6 یا 7 بازیکن قدرتمند دیگر بودند و چند بازیکن هم بودند که بازی نمی‌کردند چون بازیکنان دیگر خیلی قدرتمند بودند.

سرمربی کنونی منچسترسیتی همچنین درباره بازیکنانی که با آنها در بارسا کار می‌کرد، اظهار داشت: آنها جانورهای رقابت‌طلبی بودند و چیزهای زیادی از آنها آموختم. آنها هر سه روز یکبار بازی می‌کردند و می‌خواستند به پیروزی برسند، آنها می‌خواستند از هم‌تیمی‌های خود بهتر باشند. خوش‌شانس بودم که بهترین بازیکنان تاریخ را داشتم و هفت یا هشت بازیکن که از آکادمی و در سن‌های مناسب 24، 25 و یا 26 سالگی در تیم بودند.

گواردیولا ادامه داد: سرخیو بوسکتس خیلی باهوش بود و همه چیز را درک می‌کرد. او قدرت فیزیکی بالایی نداشت اما بسیار باهوش بود. اگر می‌خواهید در بارسلونا 10 سال بمانید، باید قدرتمند باشید، در غیر این‌صورت جای‌تان را می‌‌گیرند. خاویر ماسچرانو هم یکی از بهترین هافبک‌های میانی دنیا بود.

پپ که این فصل منچسترسیتی را به قهرمانی لیگ برتر انگلیس رساند، همچنین در تمجید از سرمربی آرژانتینی لیدزیونایتد گفت: بیلسا منحصربفرد است و کسی نمی‌تواند از او تقلید کند. فوتبال او منحصر به فرد، غیرقابل انتقال، لذت‌بخش، صادقانه، هجومی و دفاع با تمامی بازیکنان است. بیلسا یک هدیه برای فوتبال است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین