کد خبر: ۷۱۰۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
بازتاب انتخابات ۱۴۰۰ در شبکه‌های اجتماعی؛

لحظه‌شماری برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها

گمانه‌زنی‌ها در خصوص لیست احراز صلاحیت‌شدگان در فضای مجازی به اوج رسیده و هر روز نام یکی از نامزدها به عنوان چهره تایید یا رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، در صفحات مجازی منتشر می شود.
لحظه‌شماری برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسایلی چون مشارکت در انتخابات می پردازند و چهره‌ های مختلف جریان های سیاسی در شبکه‌ هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می گیرند.

تلگرام و انتظار برای اعلام نامزدهای نهایی انتخابات

اظهارات رییس جمهوری در خصوص اقدامات و برنامه های دولت برای برگزاری انتخابات، مورد توجه کانال های تلگرامی مختلف قرار گرفت. یک کانال اصولگرا با عنوان «توضیحات رئیس جمهور از مصوبات جدید ستاد ملی کرونا برای نحوه برگزاری انتخابات» گفته‌های روحانی را چنین بازنشر داد: مشکل ترین دوران دوران تبلیغات انتخاباتی است. برای ساعات انتخابات زمان بیشتری در نظر گرفتیم. نرم افزار شعبه یاب در اختیار مردم قرار می گیرد تا بتوانند نزدیک ترین شعبه را انتخاب کنند و کمتر معطل شوند. به مراکز شلوغ شعبه های سیار ارسال می شوند. در دوران تبلیغات اجتماعات در فضای سر بسته ممنوع است. خود نامزدها و ستادها باید احساس مسئولیت کنند.

در این باره، یک کانال تلگرامی با بازتاب سخنان سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص اقدامات این نهاد برای برگزاری انتخابات و رعایت پروتکل های بهداشتی نوشت: وزارت کشور نیز به نوبه خود ناظر بر همه فعالیت های تبلیغاتی نامزدها است و در صورت تخلف برخوردهای لازم را انجام خواهد داد. ناظر اصلی رعایت پروتکل های بهداشت در تبلیغات انتخاباتی وزارت بهداشت است.

سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین در ارتباط با اختصاص مدارس، ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به تبلیغات نامزدهای انتخابات گفت: فصل تبلیغات انتخابات است و با توجه به شیوع کرونا، ستاد انتخابات کشور پیشنهاد کرد که دستورالعمل‌های ویژه‌ای توسط وزارت بهداشت برای راه‌های تبلیغات نامزدها تدوین شود. براساس این دستورالعمل برای شهرهای بزرگ امکانی فراهم شد که نامزدها بتوانند فعالیت داشته باشند. ورزشگاه، مدارس و دانشگاه‌ها به صورت برابر در اختیار تمام نامزدها قرار داده می‌شود تا توانمندی‌های خود را عرضه کنند. این ظرفیت در تمام استان‌ها و شهرستان به صورت برابر در اختیار تمام نامزدها قرار خواهد گرفت.

یک کانال تلگرامی دیگر در بازنشر سخنان عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط با آخرین وضعیت بررسی نامزدها در این شورا نوشت: جلسه سوم بررسی صلاحیت ها امروز برگزار شد و پرونده ها رسیدگی شد. دقت زیادی اعضا دارند و در تلاشیم که تا پایان ۵ روز دوم نتایج را اعلام کنیم. هر روز تعدادی از پرونده ها بررسی می شود اما لازم است که برخی پرونده ها بیشتر بررسی شوند، لذا مجدد به کارشناسان ارجاع می شوند. تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می شود و قبل از آن، تبلیغات ممنوع است. متاسفانه برخی رعایت نمی کنند و ما از همه ی دستگاه ها خواستیم که اگر گزارشی در این باره دارند، برای بررسی به شورای نگهبان ارائه کنند.

یک کانال تلگرامی به نقل از خبرگزاری مهر با بازنشر تحلیل محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از شرایط سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آورد: شانس علی لاریجانی در اینکه مورد حمایت اصلاحات قرار بگیرد کم نیست. البته اگر کاندیداهایی مثل جهانگیری یا پزشکیان در عرصه بمانند، شانس برای لاریجانی کمتر خواهد بود. او می‌داند که در اردوگاه راست افراطی جایگاهی ندارد و این جناح حتی در دوره قبل برای نمایندگی قم هم او را حمایت نکرد. اگر لاریجانی به ریاست جمهوری فکر می‌کند غیرممکن است که به تعامل با اصلاح طلبان فکر نکرده باشد. اگر بگوییم لاریجانی برای یک مدیریت خوب، از صد در صد امکانات مورد نیاز در کشور، مثلاً ۴۰ درصد را داشته باشد، ۶۰ درصد دیگری که باید به میدان بیاید حتماً باید از جبهه اصلاح طلبان وارد شود.

یک کانال تلگرامی اصولگرا به نقل از اعتماد آنلاین با انتشار تحلیل سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مجلس دهم در خصوص معادلات انتخاباتی و سرنوشت نامزدهای اصلی نوشت: رقابت نهایی انتخابات بین رئیسی و لاریجانی خواهد بود. با حضور لاریجانی و رئیسی انتخابات ۱۴۰۰ بر محور مذاکره-مقاومت است. اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در نهایت پشت سر لاریجانی می‌ایستند. همه اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و دولت فعلی هم پشت لاریجانی خواهند بود و همه تشکل‌های اصولگرا پشت سر آقای رئیسی می‌ایستند. ساختارهای حزبی در کشور ما مستحکم نیست و این که کاندیداها بگویند مستقل هستیم امتیاز نیست چرا که در عرصه کار سیاسی و انتخاباتی افراد باید با پرچم جبهه‌هایشان بیایند. در همه کشورهای دموکراتیک با برنامه باید جبهه شما مشخص و حزب پاسخگوی عملکرد باشد.

 

لحظه‌شماری برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها

یک کانال تلگرامی اصولگرا به انتشار پوستری در خصوص نامزدهایی با سابقه نظامی انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت که در شبکه های اجتماعی پربازنشر شد:

توییتر و بحث درباره برنامه نامزدها و مناظرات تلویزیونی

سعید جلیلی نامزد انتخابات در خصوص سهم مردم از حامل های انرژی توییت زد: هر ایرانی باید سهم انرژی برابر با دیگری داشته باشد و اگر نمی‌خواهد استفاده کند، بایستی معادل آن را دریافت کند. نامزدهای انتخابات مواضع شان را نسبت به #طرح_وان مشخص کنند و بگویند اگر موافق نیستند طرح جایگزین چیست؟

علی لاریجانی دیگر نامزد ریاست جمهوری درباره پخش مناظرات تلویزیونی در تویتر نوشت: شنیده‌ام عده‌ای به دنبال حذف پخش زندۀ مناظرات هستند؛ امیدوارم این خبر نادرست باشد. تحقق این قبیل بدعت‌ها با ادعای مشارکت حداکثری نمی‌خواند و انتخابات را از #اراده_مردم خالی خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
بی خودی شلوغش نکن
دانشجوی تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
آره واقعا . ملت دارن له له می زنند برا این که منجی تاریخی شونو سریع بشناسند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین