کد خبر: ۷۱۰۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

پروازجنگنده‌های چین در منطقه جهت نمایش قدرت به ارتش آمریکا

چند جنگنده، بمب افکن چین با پرواز بر فراز شبه جزیره تایوان آمادگی رزمی بالای خود را به نیروی دریایی آمریکا نشان دادند.
پروازجنگنده‌های چین در منطقه جهت نمایش قدرت به ارتش آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه ها از نفوذ چهار فروند هوائیمای نظامی چین به عمق خاک جزیره تایوان در روزهای گذشته خبر دادند.

به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» دو فروند بمب افکن «جی اچ-7» و دو فروند هوائیمای تجسسی و ضد زیر دریایی پنجشنبه گذشته وارد منطقه پدافندی جنوب غربی تایوان شدند. این پرواز نسبت به موارد مشابه نزدیک به خط فرضی که این جزیره را به دو قسمت تبدیل می‌کند، انجام شد.

یک کارشناس نظامی مستقر در پکن در این باره گفت، که پرواز یک بمب افکن JH-7 در روز پنجشنبه در این منطقه به عنوان یک هشدار قدرتمند و بازدارنده قوی برای نیروهای تایوان و همچنین پاسخی به تردد ناو آمریکایی «کورتیس ویلبور» در منطقه و نزدیک تنگه تایوان است.

این کارشناس نظامی گفت: «بمب افکن‌های JH-7 ویژه ماموریت‌های ضد کشتی و حمله زمینی طراحی شده اند و مشارکت آنها در این ماموریت و عبور از خط میانی فرضی، آمادگی رزمی بالای آن‌ها را نشان می‌دهد.»

«ژانگ چونوهویی» سخنگوی فرماندهی چین نیز در این باره گفت آمریکا با ارسال ناوشکن به تنگه تایوان، پیام‌های اشتباهی را به ارسال کرد. وی افزود که کشتی آمریکایی در رصد نیروهای چین بود.

در واکنش به حرکت تحریک آمیز اخیر ناو جنگی آمریکا ، «تان کافی» سخنگوی وزارت دفاع چین، نیز گفت که ارتش این کشور تمام اقدامات لازم را برای مقابله با همه تهدیدها و تحریکات انجام خواهد داد و از حاکمیت وتمامیت ارضی چین دفاع خواهد کرد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

ارتش چین در هفته‌های گذشته بارها با پرواز شماری از جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی خود، پدافند ارتش تایوان را به چالش کشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین