کد خبر: ۷۱۰۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

انتخابات ۱۴۰۰ روی این ۲ چهره می چرخد /لاریجانی سیاستمداری متعادل و مقبول است

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای انتخابات در حال حاضر حول محور علی لاریجانی و سید ابراهیم رئیسی می‌چرخد، گفت که برخی سعی می‌کنند قطب سوم جهانگیری را ایجاد کنند.
انتخابات ۱۴۰۰ روی این ۲ چهره می چرخد /لاریجانی سیاستمداری متعادل و مقبول است
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی رضا حسینی، اظهار کرد: حضور پررنگ تعداد زیادی از افراد در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری شور و حال جدیدی را در این فضا ایجاد کرد و به نظر می‌رسد کم کم از آن سردی گذشته خبری نباشد. ان‌شاءالله با بررسی‌های شورای نگهبان در مهلت مقرر و اعلام اسامی نامزدهای نهایی هم وارد فاز بعدی این شور و نشاط خواهیم شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که یکی از کاندیداها برخی نهادهای حاکمیتی را دراختیار دارند، اضافه کرد: مردم نسبت به همه حرکت‌های نامزدها آگاهند و آن را مورد تحلیل قرار می‌دهند. این‌که مجلس برای یک کاندیدا بسیج شود و رای جمع کند خطای استراتژیک مجلس است. دعوت از یک کاندیدای خاص ظلم به مجلس است و شأن و جایگاه مجلس و در راس امور بودن آن را خدشه‌دار می‌کند حتی می‌تواند این زمزمه را مطرح کند که مجلس از الان وکیل‌الدوله شده. همین حالا که قوه مجریه و دولت زیر نظر نگاه نظارتی مجلس هستند باز هم بعضی وقت‌ها از معیار خارج می‌شوند و ما نمی‌توانیم بر آنها نظارت کنیم و یا وظایف قانونی‌مان را در مقابل آنها انجام دهیم چه رسد به این‌که یکسری نمایندگان جلسه می‌گیرند هماهنگی و برنامه ریزی می‌کنند و کاندیدا دعوت می‌کنند. با این روش این مجلس باید دست بسته در خدمت آن رییس جمهور باشد. این ظلم به قانون اساسی و مردمی است که نماینده انتخاب کرده‌اند و باید از این کار پرهیز شود. بلکه فضای عادلانه‌ای برای همه نامزدها ایجاد شود.

با بیان این‌که علی‌رغم تاکیدات رهبری و دین اسلام مبنی بر پرهیز از تخریب و بداخلاقی‌ها، تخریب‌هایی علیه یک کاندیدا اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: این موارد در کشور ما همواره نتیجه عکس داده است مردم ما فهیم هستند و این چیزها را خوب متوجه می‌شوند.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای انتخابات در حال حاضر حول محور لاریجانی و رئیسی می‌چرخد، گفت: تحلیل‌های مختلف این است که دو قطب ایجاد شده برخی هم سعی می‌کنند قطب سومی را به نام جهانگیری ایجاد کنند که شاید برداشت سیاسی باشد یا شاید ایجاد شرایط مناسب برای حضور پررنگ‌تر مردم، در هر صورت فعلا انتخابات حول محور این دو نفر است.

وی یادآور شد: مجموعه تیم آقای لاریجانی و کسانی که علاقه‌مند به ریاست جمهوری ایشان هستند بسیار عاقل، متین و صبور کار را براساس قانون و منطق دنبال می‌کنند اینها تعداد زیادی هستند که آرام هستند و هیاهو ندارند، زیرا ایشان خودش شخصیت مقبول، متعادل و با فکر و اندیشه‌ای است و اگر همین رویه جلو برود ان‌شاءالله با رسمی شدن ایام تبلیغات و شروع مناظره‌ها شاهد این شور و شعف خواهیم بود و شاید آنچه اکنون خیلی‌ها تصور می‌کنند رخ ندهد و اتفاقات دیگری رقم بخورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین