کد خبر: ۷۱۰۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

خاموشی‌ها از فردا کمتر می‌شود/ بازگشت ماینرهای کشف‌شده به پستوها!

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از شناسایی و کشف بیش از ۹۰ مزرعه رمزارز دیجیتالی در استان سمنان تنها در دو ماهه ائل ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بیش از ۲۸۰۰ دستگاه ماینر در استان سمنان کشف و تحویل تعزیرات حکومتی استان شده است.
خاموشی‌ها از فردا کمتر می‌شود/ بازگشت ماینرهای کشف‌شده به پستوها!
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد موسوی‌زاده در جمع خبرنگاران از جریمه و برخورد با متخلفین برداشت رمزارزها خبر داد و اظهار کرد: برای این متخلفین تنها بیش از ۹ میلیارد تومان قبض برق صادر شده است.

وی از فعالیت این مزارع غیرمجاز به عنوان عاملی موثر در افزایش خاموشی‌ها نام برد و افزود: البته عوامل موثر بر افزایش مصرف برق محدود به همین یک مورد نیست و مجموعه چند عامل سبب افزایش مصرف و در نتیجه افزایش خاموشی‌ها در کشور و استان شده است.

چرایی افزایش خاموشی های امسال

وی از افزایش ۵ تا ۴ درجه‌ای دما وبه عنوان یک عامل موثر در افزایش مصرف برق نام برد و تصریح کرد: مواجه با تابستان زودرس ، افزایش قابل توجه دما و ...سبب شده که در استان با افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق مواجه شویم.

وی همچنین از کاهش نزولات جوی به عنوان عامل موثر دیگری در افزایش خاموشی‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: تنها در استان سمنان امسال با کاهش ۵۴ درصدی بارندگی ها در سال آبی جاری روبرو بودیم و همین سبب شد که کشاورزان برخلاف سال های قبل در کشت بهاره خود نیز از آب چاه‌ها که مصرف بالای برق دارند، استفاده کنند.

موسوی‌زاده با اشاره به نقش مزارع رمزارزها در افزایش خاموشی‌ها گفت: مزارع رمزارزها به دو بخش مجوزدار و غیرقانونی تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه مزارع مجوزدار استان کمتر از انگشت‌های یک دست هستند اظهار کرد: جدا از تعدد پایین این مراکز، براساس قراردادها این مراکز موظفند که در دوران پیک مصرف هیچگونه فعالیتی نداشته باشند. کما اینکه همه این مراکز مجوزدار نیز در حال حاضر غیرفعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از مزارع تولید رمزارز غیرقانونی به عنوان مشکل جدی و عامل موثر در افزایش مصرف برق نام برد و ادامه داد: این مراکز در جاهای مختلف و از جمله در کارخانه‌های تعطیل، نیمه‌تعطیل و یا حتی کارخانه‌های فعال و یا در منازل و دیگر مراکز و...به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

وی از تلاش مستمر کارشناسان این شرکت برای شناسایی این مزارع غیرقانونی نام برد و گفت: متاسفانه تا پیش از این بعد از جریمه متخلفین، ماینرها دوباره تحویل آنها می‌شد که احتمالا این ماینرها این‌بار دوباره در سطح منازل سطح شهر توزیع و به استخراج رمزارز می‌پردازند. به نظر می‌رسد بسیاری از ۲۸۰۰ دستگاه ماینری که کشف شده دوباره از سوی متخلفین به اشکال دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شناسایی مزارع استخراج رمزارز از طریق مخابرات

موسوی‌زاده به دیدار روز گذشته خود با استاندار سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه روز گذشته استاندار شخصا با تعزیرات حکومتی استان تماس گرفتند و از این دستگاه خواستند که ماینرهای کشف‌شده را تا بعد از عبور از پیک تحویل صاحبان آنها ندهند. ضمن اینکه با دادستانی سمنان نیز هماهنگی شده و قرار است که در تعامل با دیگر دستگاه‌های مسوول، زمینه را برای شناسایی و کشف فعالان غیرمجاز این بخش تسهیل کنند.

وی با اشاره به امکان شناسایی راحت‌تر دستگاه‌های ماینر از طریق مخابرات افزود: خوشبختانه با دادستانی نیز هماهنگی لازم صورت گرفته و قرار است که صاحبان دستگاه‌های استخراج رمزارز از این طریق شناسایی و به تحویل مراجع صلاحیت‌دار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از پیش‌بینی پاداش برای کشف دستگاه‌های ماینر در استان خبر داد و اظهار کرد: این مکانیزم تشویقی می‌تواند به کشف مزارع غیرقانونی کمک کنند. شهروندان هم‌استانی در صورت اطلاع از فعالیت این دستگاه ها می‌توانند مراتب را به توزیع برق استان گزارش و از مکانیزم تشویقی پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

موسوی‌زاده در پاسخ به پرسشی در خصوص غیردقیق بودن اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها گفت: متاسفانه ابتکار عمل خاموشی‌ها با استان نیست که بتواند به طور دقیق زمان اعمال خاموشی‌ها را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کند و از همین رو گاهی شاهد برخی بی‌نظمیمی‌ها در این بخش هستیم. متاسفانه به همین دلیل ما نمی توانیم به عنوان مثال از یک روز قبل، اطلاع رسانی لازم را انجام دهیم.

خاموشی‌ها از فردا کمتر می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از تلاش برای کاهش خاموشی‌ها در استان و کشور خبر داد و افزود: با تلاش مسوولان توانیز به دنبال این هستند که برخی صنایع بزرگ را در ساعات پیک مصرف از مدار خارج کنند تا انرژی برق مصرفی آنها به سهمیه مصرف خانگی افزوده شود.

وی با توجه به برنامه‌ریزی‌های کشوری در این خصوص اضافه کرد: احتمالا با اجرایی شدن این طرح که قرار است از فردا آغاز شود، میزان خاموشی‌های مشترکین خانگی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

موسوی‌زاده با اشاره به تلاش‌های توزیع برق استان برای ارتقا زیرساخت‌های برق در استان گفت: در همین راستا تنها در یک سال گذشته افزون بر ۱۲۵ میلیارد تومان در حوزه طرح های زیرساختی در توزیع برق استان هزینه شده است.

وی از نصب و بهره‌برداری از ۲۹۷ ایستگاه توزیع برق در استان خبر داد و بیان کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها، شمار ایستگاه‌های توزیع در استان سمنان از مرز ۸۰۰۰ ایستگاه نیز گذشته است.

وی از احداث ۲۱۳ کیلومتر شبکه توزیع در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این ۱۴۶ کیلومتر نیز کابل خودنگهدار در سطح استان ایجاد شده که همه گویای تلاش‌های همکاران ما برای خدمات‌دهی بهتر به بیش از ۴۰۰ هزار مشترک توزیع برق در سطح استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
1
ماینرهای منطقه آزادارس راهم جمع کنیداگرراست می گویید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین