کد خبر: ۷۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

قیمت انواع موبایل سامسونگ، هوآوی و شیائومی در بازار / ۳ خرداد ۱۴۰۰

قیمت انواع تلفن‌های همراه سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی در بازار امروز دوشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید. همچنین گوگل از نسخه بتای اندروید ۱۲ رونمایی کرد.
قیمت انواع موبایل سامسونگ، هوآوی و شیائومی در بازار / ۳ خرداد ۱۴۰۰
آفتاب‌‌نیوز :

گوگل از نسخه بتای اندروید ۱۲ رونمایی کرد؛ گروه طراحی اندروید بر این باور است که نسخه ۱۲ این سیستم‌عامل، جدی‌ترین و بزرگ‌ترین طراحی دوباره آن از زمان انتشار اندروید ۵ به شمار می‌رود. دلیل این امر با نگاهی به ویژگی‌های متفاوت نسخه جدید به خوبی روشن می‌شود. زبان طراحی این پلتفرم که گوگل آن را Material You نامیده است را می‌توان ادامه‌ای بر Material Design به حساب آورد که گوگل حدود ۷ سال پیش به منظور یکپارچه‌سازی رابط کاربری محصولاتش روی تمام دستگاه‌ها معرفی کرد. تغییرات سیستم‌عامل جدید همه جنبه‌ها از صفحه قفل یا lockscreen تا تنظیمات، الگوی رمزگذاری و بازگشایی قفل صفحه‌نمایش را در بر می‌گیرد و گوگل مدعی است که این پلتفرم به طور کامل در تناسب با ویژگی‌های کاربر طراحی شده است. کارشناسان با نگاهی به منوهای نسخه بتای اندروید ۱۲ به این نتیجه رسیده‌اند که این سیستم‌عامل در برخی موارد طراحی، به ویژه تمرکز بسیار بر کار با یک دست، از پوسته اندروید One UI تأثیر پذیرفته است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه بتای اندروید ۱۲ در بخش تنظیمات شخصی آن است که پس از انتخاب پس‌زمینه گوشی توسط کاربر، سیستم بر اساس این که کدام رنگ در پس‌زمینه انتخاب‌شده غالب و کدام مکمل است، آن رنگ‌ها را در تمام بخش‌ها از جمله قفل صفحه‌نمایش، کنترل صدا، notification shade و ویجت‌ها اِعمال می‌کند.

این نسخه از اندروید در حال حاضر روی گوشی‌های پیکسل و چند گوشی هوشمند دیگر از سایر سازندگان اسمارت‌فون قابل نصب است. در مجموع افرادی که با نسخه بتای اندروید ۱۲ کار کرده‌اند آن را قابل استفاده می‌دانند، اما ظاهرا هنوز نمی‌توان آن را سیستم‌عاملی کامل به شمار آورد. چرا که کاربران مشکلاتی در خصوص استفاده از برنامه توییتر در اندروید ۱۲ بتا را گزارش کرده‌اند و احتمال می‌رود برخی دیگر از اپ‌ها نیز با مشکل مشابهی مواجه شوند.

سری می ۱۱ شیائومی در‌حال‌حاضر سه عضو اصلی به نام‌های می ۱۱ و می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا دارد؛ البته سری می ۱۱ مدل‌های دیگری را نیز دربر می‌گیرد. بااین‌حال، شیائومی در آخرین گزارشش به آمار فروش مجموع سه مدل مذکور پرداخته است.

GSMArena گزارش می‌دهد شیائومی می ۱۱ و می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا از زمان عرضه تاکنون، در سراسر دنیا بیش از ۳ میلیون دستگاه فروخته شده‌اند. این شرکت چینی توانسته است در رده‌های مختلف سخت‌افزاری موفقیت‌های گسترده‌ای کسب کند؛ به‌نحوی‌که چندی پیش اعلام کرد سری ردمی نوت که اصولا مدل‌های میان‌رده را شامل می‌شود از زمان عرضه در سال ۲۰۱۴ تا آخرین مدل‌های آن، توانسته از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه بگذرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین