کد خبر: ۷۱۰۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
فرماندار خبر داد

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران پس از ۴ شبانه روز

فرماندار شهرستان گچساران از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده «دیل» در این شهرستان خبر داد.
مهار آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران پس از ۴ شبانه روز
آفتاب‌‌نیوز :

«علیرضا اتابک» افزود آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده دیل گچساران ساعت ۲۴ روز یکشنبه مهار شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون نیروهایی از منابع طبیعی، محیط زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد در حال پایش منطقه هستند و تا ۴۸ ساعت در منطقه محل آتش‌سوزی جهت جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش حضور خواهند داشت.

فرماندار شهرستان گچساران در خصوص علت و میزان خسارات وارد این آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: هنوز علت و میزان خسارات وارده این آتش‌سوزی مشخص نیست و پس از پایش منطقه بررسی و مشخص خواهد شد.
اتابک تصریح کرد: در پی این آتش‌سوزی به گونه‌های جنگلی منطقه و جانوری کمترین آسیب وارد شده است و بیشتر خسارت به منطقه بوده است.

وی دو بالگرد شرکت نفت گچساران و اکتشافات زمین شناسی به مهار این آتش‌سوزی همکاری و کمک کردند، ادامه داد: همه کسانی که در این آتش سوزی زحمت کشیدند و به مهار آتش کمک کردند بخصوص نیروهای مردمی تشکر و قدردانی می‌کنم.

فرماندار شهرستان گچساران عنوان کرد: با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک بالگرد آبپاش در استان مستقر شده است تا در صورت وقوع آتش‌سوزی به موقع به مهار آتش کمک کنند.
اتابک بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲۲ آتش سوزی کوچک و بزرگ در عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان گچساران رخ داده است.

گفتنی است که منطقه حفاظت شده دیل شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از عصر روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ شروع شد که در چند مرحله مهار اما مجددا شعله ور شد و در نهایت ساعت ۲۴ روز یکشنبه دو خرداد ماه مهار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین