کد خبر: ۷۱۰۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

توصیه های طب سنتی ‌ایرانی می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد

سرپرست مدیریت طب سنتی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طب سنتی و طب نوین مکمل یکدیگر هستند و استفاده هر دو در کنار یکدیگر جهت ارتقای سلامت جامعه مثمر ثمر خواهد بود.
توصیه های طب سنتی ‌ایرانی می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید طاهر حسینی افزود: در حال حاضر با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جامعه متأسفانه عده­ای بدون داشتن علم کافی اقدام به راه اندازی فروشگاه جهت فروش داروهای گیاهی و یا ارائه خدمات بدون مجوز از مراجع ذی صلاح نموده اند.

وی با تأکید بر اینکه سلامت جزو پایه‌های اصلی جامعه است، اظهار کرد: توصیه های طب سنتی ‌ایرانی می تواند ما را در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا یاری دهد و آشنایی دادن به مردم در خصوص مخاطرات احتمالی خود درمانی با دارو­های گیاهی و عدم مراجعه به افراد فاقد صلاحیت و غیر پزشک و مؤسسات بدون صلاحیت و فاقد پروانه در جامعه یکی از ضروریات اصلی می­باشد.

سرپرست مدیریت طب سنتی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: در واقع چون پایه طب سنتی ایرانی بر اساس مزاج افراد است لازم است که هر فرد توسط نخبگان و افراد دوره دیده طب سنتی ایرانی مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان معاینه شوند تا بر اساس نوع مزاج و علائم بیماری، خدمات طب سنتی مورد نیاز ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: دفتر طب سنتی ایرانی با هدف آشنایی مردم با اصول حفظ تندرستی و سبک صحیح زندگی سالم، پیشگیری از بیماری ها با تکیه بر اصول طب سنتی ایرانی در کنار طب نوین و محدود کردن فعالیت افراد ارائه دهنده خدمات طب سنتی ایرانی بدون مجوز و بدون صلاحیت، به جامعه خدمت رسانی می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین