کد خبر: ۷۱۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

وزیر خارجه آمریکا وارد فلسطین اشغالی شد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ۴ روز بعد از اجرای آتش بس در غزه ، وارد فلسطین اشغالی شد.
وزیر خارجه آمریکا وارد فلسطین اشغالی شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا به منظور تثبیت آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، اعلام پایبندی به راه حل تشکیل دو کشور و بررسی راه‌های بازسازی ویرانه‌های غزه وارد فلسطین اشغالی شده است.

بلینکن قرار است با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کند.

او در ادامه سفر منطقه‌ای خود راهی مصر و اردن خواهد شد.

در راستای سفر آنتونی بلینکن به خاورمیانه، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا دیروز (دوشنبه) گفت: ایالات متحده همچنان به راه حل دو کشور متعهد است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا در گفتگو با خبرنگاران که به صورت بی نام صورت گرفته است گفت: ایالات متحده همچنان به راه حل دو کشور متعهد است، ما به هیچ وجه از آن دور نمی شویم و در این زمان دعوت از طرفین برای حضور در واشنگتن یا هرجای دیگر احتمالاً زود است.

این مقام آمریکایی در توضیح سفر بلینکن به خاورمیانه گفت: تمرکز اصلی ما بر حفظ آتش بس، کمک رسانی به افرادی است که نیاز کمک هستند.

مقام آمریکایی همچنین نشان داد که واشنگتن معتقد است که تلاش برای آغاز هرگونه مذاکرات بلند مدت صلح زودهنگام است.

رویترز به نقل از تحلیلگران گزارش داد که شانس کمی برای احیای گفتگوهای صلح اسرائیل و فلسطین وجود دارد و دلیل اصلی آن اختلافات عمیق بین هر دو طرف است.

نظامیان غاصب صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین