کد خبر: ۷۱۰۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
رییس ستاد انتخابات کشور:

تجمعات انتخاباتی در مکان‌های سربسته ممنوع

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تبلیغات از سوی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: تجمعات انتخاباتی در مکان های سربسته نداریم و حداقل تبلیغات چهره به چهره خواهد بود.
تجمعات انتخاباتی در مکان‌های سربسته ممنوع
آفتاب‌‌نیوز :

جمال عرف اظهار کرد: براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، ساعت ۲۳ شب گذشته شورای نگهبان اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده را اعلام کرد و در ادامه وزیر کشور ستاد ویژه را تشکیل داد.

وی ادامه داد: به لحاظ ماده ۶۰ قانون انتخابات، دو روز وزارت کشور مهلت دارد بعد از اعلام اسامی، آنرا منتشر کند اما ما کمتر از یک روز این کار را کردیم و ساعت ۲۳ شب گذشته اسامی به ما واصل شد و ساعت ۱۴ امروز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در قالب اطلاعیه ۱۵ معرفی شدند و در ادامه وارد مرحله تبلیغات خواهیم شد.

رییس ستاد انتخابات کشوردرباره تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این بخش ضوابط خود را دارد و با توجه به کرونا، اقداماتی در ستاد مدیریت ملی کرونا انجام و پروتکل ها ارزیابی شد و بحث هایی با وزارت بهداشت داشتیم که در نهایت در اول خرداد تصمیمات در این باره، مصوب و ابلاغ شد که تبلیغات مدیریت شود.

عرف درباره یکی دو شاخص اصلی تبلیغات ریاست جمهوری این دوره عنوان کرد: تجمعات در مکان های سربسته نداریم مگر در ستادهای نامزدها که براساس رنگ بندی شهرها است. در شهرهای زرد ۳۰ تن، نارنجی ۲۰ و در شهرهای قرمز ۱۵ تن می توانند در ستاد کار را دنبال کنند.

وی ادامه داد: اصل و اساس این است از مکان های روباز و محیط های دانشگاهی استفاده کنیم و درخواست داریم نامزدها و روسای ستادهای استانی پروتکل ها را رعایت کنند و مبنای کار است.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: کمیسیون تبلیغات امور را نظارت خواهند کرد و در این بخش نظارت بر تبلیغات را در حوزه رسانه ها خواهیم داشت. در بحث رعایت پروتکل بهداشتی نظارت بر عهده وزارت بهداشت است و در کنار این وزارتخانه، استانداران و مسوولان استانی نیز وظیفه دارند بر رعایت پروتکل ها نظارت کنند.

عرف یادآور شد: از ظرفیت رسانه ملی و برنامه های متنوع این رسانه و صدا و سیمای استان ها پیش بینی شده که استفاده شود و فضای مجازی نیز در اختیار است. حداکثر تبلیغات در این بخش است و حداقل تبلیغات چهره به چهره خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین