کد خبر: ۷۱۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
مدیر نظارت بر تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

ماسک‌های سه‌بُعدی کارایی لازم را در برابر کرونا دارند؟

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در تولید ماسک‌های سه بُعدی غالبا از همان پارچه ماسک‌های سه لایه استفاده شده با این تفاوت که طراحی این نوع ماسک‌ها بهتر بوده و پوشانندگی خوبی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

«تورج شیرزادیان» روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: در تولید این نوع ماسک تعداد لایه های بیشتری به کار رفته که این نوع ماسک ها در رده ماسک های N۹۵ قرار می گیرند و قطعا پیشگیری موثرتری در برابر کرونا دارند.

وی همچنین گفت: در تولید برخی از این ماسک ها تا ۶ لایه هم استفاده شده که البته تشخیص تعداد لایه های این نوع ماسک ها کار چندان ساده ای نیست و بر روی بسته بندی های آنها قید شده است.

شیرزادیان ادامه داد: قیمت این ماسک ها با توجه به سه لایه بودن، همانند ماسک های سه لایه هزار تومان مصوب شده است و در خصوص سایر ماسک های سه بعدی که لایه های بیشتری دارند بسته به تعداد لایه ها قیمت آنها از سه هزا رو ۵۰۰ تا ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان متفاوت است.

او استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را همچنان از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سرایت ویروس کروناو عدم ابتلا به این ویروس است.

۴۴۸کرونایی در کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش ۱۷ نفری تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا نسبت به شبانه روز گذشته گفت: هم‌اکنون ۴۸۸ بیمار در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» با اشاره به فوت یک نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، اظهار داشت: مجموع جانباختگان در این استان نیز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۸۶ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن، ۶۳ نفر کاهش دارد.

وی یادآور شد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۱۱۵ بیمار هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین