کد خبر: ۷۱۰۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
تبلیغات

با دمنوش زعفران با اضطراب و خستگی خداحافظی کنید

شواهد زیادی برای خواص درمانی دمنوش زعفران موجود می‌باشد و پزشکان یونانی-رومی از آن جهت درمان انواع بیماری‌ها از جمله عفونت‌های دستگاه ادراری، مشکلات معده، زخم و افسردگی استفاده می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

زعفران ادویه‌ای با ارزش و مفید برای سلامتی است که به دلیل رنگ زیبا و طعم بی نظیر به عنصر اصلی در بسیاری از غذا‌های امروزی خاورمیانه، هند و اروپا تبدیل شده است. منشأ دقیق این ادویه ارزشمند مشخص نیست، اما مستندات مربوط به استفاده دارویی از آن در طول تاریخ وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد دمنوش زعفران صحبت کنیم.

دمنوش زعفران یکی از روش‌های استفاده از زعفران می‌باشد که به علت خواص درمانی مورد توجه قرار گرفته است. سابقه تاریخی این ادویه نشان می‌دهد که به عنوان یک معجون سلامتی برای التیام زخم‌ها و درخشش پوست ملکه‌ها و همچنین جلوگیری از خستگی و ایجاد نشاط در مردم مورد استفاده قرار گرفته است.

با دمنوش زعفران با اضطراب و خستگی خداحافظی کنید

همانطور که گفته شد شواهد زیادی برای خواص درمانی دمنوش زعفران موجود می‌باشد و پزشکان یونانی-رومی از آن جهت درمان انواع بیماری‌ها از جمله عفونت‌های دستگاه ادراری، مشکلات معده، زخم و افسردگی استفاده می‌کردند.

چای زعفران حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد. از جمله این مزایای مهم دمنوش زعفران، کمک به کاهش اضطراب و از بین بردن خستگی است. در ادامه این مقاله به توضیح خواص دمنوش زعفران و نکات مهمی که هنگام خرید زعفران بایستی مورد توجه قرار دهید، می‌پردازیم.

اطلاعات تغذیه‌ای ۱ قاشق غذاخوری زعفران در جدول زیر آمده است.

کالری

12

پروتئین

0 گرم

چربی

0 گرم

کربوهیدراتها

3 گرم

فیبر

0 گرم

قند

0 گرم

فواید بالقوه دمنوش زعفران برای سلامتی

دمنوش زعفران از مواد مغذی فراوانی برخوردار است. دانشمندان در حال مطالعه و بررسی مزایای بالقوه آن برای سلامتی هستند. زعفران حاوی آنتی اکسیدان‌های کروسین و کروستین می‌باشد که ممکن است منجر به بهبود عملکرد حافظه شوند. محققان معتقدند که این آنتی اکسیدان‌ها ممکن است در درمان بیماری‌های تاثیرگذار بر مغز مانند آلزایمر و پارکینسون موثر باشند.

زعفران منبع خوبی از ویتامین C، منگنز، آهن، پتاسیم و منیزیم می‌باشد. زعفران همچنین غنی از مس است که به حمایت از سیستم عصبی بدن شما و به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان از آسیب سلول که می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن شود، جلوگیری می‌کند.

از جمله دیگر فواید دمنوش زعفران برای سلامتی که بر اساس مطالعات مشخص شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش اضطراب

برخی تحقیقات نشان می‌دهد مصرف عصاره زعفران از طریق دهان به مدت ۸ تا ۱۲ هفته می‌تواند علائم اضطراب را در برخی افراد کاهش دهد.

کاهش خستگی

به طور کلی استفاده از دمنوش زعفران به دلیل وجود ترکیبات مفید و نشاط آور می‌تواند منجر به از بین رفتن احساس خستگی و ایجاد نشاط شود. همچنین مطالعات اولیه نشان می‌دهد که استفاده از عصاره زعفران ممکن است منجر به کاهش خستگی در افراد مبتلا به MS شود.

تسکین افسردگی

نتایج مطالعات بالینی مشخص کرده است که دمنوش زعفران می‌تواند در درمان علائم افسردگی به اندازه دارو‌های ضد افسردگی موثر باشد. اعتقاد بر این است که می‌تواند منجر به افزایش سطح سروتونین مغز شود. با توجه به این اثر، مطالعاتی توسط محققین جهت تعیین پتانسیل این دمنوش گیاهی به عنوان جایگزین دارویی برای درمان اختلالات افسردگی در حال انجام است.

سلامت قلب

دمنوش زعفران می‌تواند سیستم گردش خون را تقویت کند و به این ترتیب خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مشخص شده است که آنتی اکسیدان‌های موجود در آن منجر به کاهش کلسترول و فشار خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی می‌شوند.

وجود مقادیر زیاد پتاسیم در زعفران موجب گشاد شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون می‌شود. ثابت شده است که ترکیب کروسین موجود در زعفران می‌تواند باعث متعادل کردن سطح کلسترول موجود در جریان خون و در نتیجه کاهش احتمال حملات قلبی شود.

هضم غذا

اگر ناراحتی معده دارید و به دنبال بهبود وضعیت خود هستید، توصیه می‌شود که برای خود مقداری دمنوش زعفران درست کنید و تأثیر آن را ببینید. این گیاه می‌تواند به بهبود مشکلات معده و نفخ معده کمک کند. اما بایستی توجه داشته باشید که اگر نفخ معده دارید از مصرف زعفران با شیر اجتناب کنید، زیرا این کار باعث بدتر شدن وضعیت شما می‌شود. هر روز صبح چای زعفران بنوشید تا به طور کلی از مشکلات ناشی از نفخ خلاص شوید.

با دمنوش زعفران با اضطراب و خستگی خداحافظی کنید

روش درست کردن دمنوش زعفران

روش‌های زیادی برای مصرف زعفران وجود دارد تا بتوانید بیشترین بهره را از فواید آن ببرید. در قسمت زیر یکی از محبوب‌ترین روش‌های استفاده از زعفران یا همان طلای قرمز را توضیح می‌دهیم.

اگر علاقه‌ای به اضافه کردن زعفران به غذا‌های خود ندارید، می‌توانید به سادگی آن را به چای خود اضافه کرده و یک دمنوش بسیار خوش طعم درست کنید. شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی این دمنوش فوق العاده را آماده کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

روش درست کردن دمنوش زعفران بسیار آسان و سریع است. فقط کافی است که مقداری آب را بجوشانید و چند رشته زعفران را به یک فنجان آب جوشیده اضافه کنید. پس از آن اجازه دهید تا رشته‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب خیس بخورند. همچنین می‌توانید یک قاشق چای خوری عسل برای مزه بهتر به آن اضافه کنید.

نکات مهم هنگام خرید زعفران

زعفران گرانترین ادویه در جهان می‌باشد چرا که با دست برداشت می‌شود. گاهی اوقات تولید کنندگان زعفران برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهند آن را با مواد دیگر مخلوط می‌کنند یا از منابع بی کیفیت استفاده می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید که زعفران را از یک مکان معتبر خریداری کنید تا بتوانید دمنوش زعفران مفید و کاملا طبیعی آماده کنید و از آن لذت ببرید.

به دلایلی که گفته شد تهیه زعفران از مکان‌های معتبر و قابل اعتماد بسیار ضروری می‌باشد. زعفران برادران حسینی جزو با کیفیت‌ترین زعفران‌های موجود در بازار می‌باشد که شما می‌توانید با اطمینان خاطر آن را خریداری کرده و جهت درست کردن یک دمنوش طبیعی، خوش طعم و بی نظیر از آن استفاده کنید.

در این مطلب درباره دمنوش زعفران صحبت کردیم. اگر چه خواص درمانی بسیاری از جمله کمک به کاهش اضطراب و خستگی برای دمنوش زعفران شناخته شده است، اما همواره توجه داشته باشید که در مصرف این دمنوش نیز مانند دیگر مواد غذایی احتیاط لازم را داشته باشید و سعی کنید که به مقدار توصیه شده از آن مصرف کرده تا بتوانید سلامتی خود را حفظ کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین