کد خبر: ۷۱۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
توقف تولید برخی از انواع شیرخشک

هشدار نسبت به اتمام ذخایر شیر خشک نوزادان

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد درباره کمبود شیر خشک نوزادان در کشور هشدار داد و گفت: ۸۵ درصد مواد اولیه شیر خشک نوزادان از خارج کشور تامین می‌شود و اصرار سازمان غذا و دارو دادن ارز ترجیحی برای واردات است درحالی که برای گرفتن این نوع ارز باید ماه‌ها در صف تخصیص ارز باشیم همین مساله مشکل ساز شده است.
هشدار نسبت به اتمام ذخایر شیر خشک نوزادان
آفتاب‌‌نیوز :

هانی تحویل زاده افزود: تقاضای ما برای حل این مشکل این است که از ارز ترجیحی خارج شویم و ارز نیمایی بگیریم. چون می‌دانیم منابع بانک مرکزی محدود است.

وی ادامه داد: باید ماه‌ها در صف انتظار دریافت ارز باشیم همین مساله ما را برای تامین مواد اولیه دچار مشکل کرده است. اما اصرار سازمان غذا و دارو بر ارز ترجیحی است که برای ما سودی ندارد و حتی دچار ضرر و زیان هم شده‌ایم.

تحویل زاده با اشاره به اینکه بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو باید زودتر ارز شیر خشک نوزاد را بدهند که بحرانی در این زمینه ایجاد نشود، اضافه کرد: ارز ترجیحی فقط شامل تامین مواد اولیه می‌شود در حالیکه ملزومات بسته بندی و قیمت قوطی، آزاد هست و قیمت‌ها کنترل نمی‌شود و هر روز افزایش می‌یابد. همچنین سازمان حمایت نیز به دلیل اختصاص ارز ترجیحی به این بخش، قیمت نهایی محصول را ثابت نگه داشته و همین باعث شده است، شرکت‌ها با زیان دهی تولید کنند.

تحویل زاده ادامه داد: اینکه رئیس انجمن شیر خشک صنعتی ایران اظهار داشته که مواد اولیه شیر خشک در داخل تولید می‌شود کاملا اشتباه است و فقط ۱۵ درصد آن در داخل تولید می‌شود. ۸۵ درصد دیگر از خارج وارد می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد افزود: حدود ۶ ماه است که تولید برخی از انواع شیر خشک متوقف شده چون ارز واردات به تولیدکنندگان تعلق نگرفته است. اگر این روند ادامه پیدا کند موجودی کارخانه‌ها تا ۲ ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

گفتنی است رئیس انجمن صنفی تولید شیر خشک امروز در گفت و گو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه مواد اولیه شیر خشک نوزاد در داخل تولید می‌شود، گفت: عده ای دنبال دریافت ارز و واردات هستند در حالی که کارخانجات داخلی با مازاد تولید مواجه‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین