کد خبر: ۷۱۱۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶
حواسمان باشد که تیشه به ریشه نظام نزنیم

سخنگوی سپاه: هیچ کشوری در حوزه مجازی رهاتر از ایران وجود ندارد

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به نظر من هیچ کشوری در حوزه مجازی رهاتر از ایران وجود ندارد و همه کشورهای دنیا برای فضای مجازی ملاکی دارند ولی متاسفانه یک مقدار ذوق زده هستیم و شاید هم متوجه نیستیم در این زمینه چی کار می‌کنیم.
سخنگوی سپاه: هیچ کشوری در حوزه مجازی رهاتر از ایران وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار رمضان شریف در همایش رکن چهارم مردم سالاری و نقش رسانه و فضای مجازی در تحقق حضور حداکثری در حسینه سپاه عاشورا با اشاره به اینکه سازمان یونسکو تعریف جدیدی از باسوادی ارائه داده است، اظهار داشت: در این تعریف سواد کلاسیک یا همان تربیتی در رده آخر این تعریف قرار می‌گیرد و به ترتیب سواد مالی، ارتباطی، عاطفی و رسانه ای در اولویت این تعریف قرار داد.

وی افزود: مطابق تعریف جدید باسواد کسی است که بتواند از خوانده‌ها و دانسته‌های خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند. نخستین تعریف از سواد توانایی در خواندن و نوشتن بود و پس از چند دهه این تعریف شامل توانایی‌هایی همچون سواد عاطفی، سواد ارتباطی و حتی سواد رسانه‌ای شد.

شریف با اشاره به اهمین سواد رسانه‌ای گفت: وقتی خبری به شخصی می‌رسد نتواند تشخیص دهد این خبر درست یا غلط و این خبر با چه نیتی و از چه رسانه‌ای منتشر شده و چه چیز چیز را در ذهن او تعقیب کرده و بدنبال القای چه مطلبی بوده بی‌سواد محسوب می‌شود چون سواد رسانه پ‌ای ندارد.

شریف گفت: باید باور کنیم رسانه‌ها صاحب دارند و هیچ رسانه‌ای بدون صاحب نیست و رسانه تاسیس شده که هدفی را دنبال کند و به دنبال جذب مخاطب است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از بزنگاه‌های جدی رسانه‌های دشمن انتخابات بوده و همانند سال‌های گذشته با مطرح کردن مسایلی همچون انتخابات در ایران آزاد نبوده و مردم حق انتخاب ندارند و در هر مقطعی با ادبیاتی و با یک چهره‌های جدید مسایل و اهداف خود را دنبال می‌کنند.

سردار شریف اضافه کرد: وظیفه اصلی فعالان رسانه‌ای در انتخابات، تحقق مطالبه رهبر انقلاب در مشارکت حداکثری است چراکه تلاش دشمن کاهش حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

وی تصریح کرد: به نظر من هیچ کشوری در حوزه مجازی رهاتر از ایران وجود ندارد و همه کشورهای دنیا برای فضای مجازی ملاکی دارند ولی متاسفانه یک مقدار ذوق زده هستیم و شاید هم متوجه نیستیم در این زمینه چی کار می‌کنیم.

سردار شریف ادامه داد: در حالی که هیچ تسلطی روی شبکه‌های اینترت و فضای مجازی نداریم و از طرفی تمام همت خودمان را برای توسعه این امر گذاشتیم و افتخار می‌کنیم روستاهای بالای چند خانوار جمعیت را به اینترنت وصل کردیم و فضای رسانه‌ای بزرگ درست کردیم اما در محتوا چیکار کردیم و چه فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کنیم و با روح و روان یک نوجوان و جوان و خانواده چه کار می‌کنیم،جای سوال دارد.

وی اضافه کرد: فضای مجازی در کشور ما همانند این می‌ماند که جاده و اتوبان تمیز و شیک و زیرساخت‌های آن را ایجاد کردیم از مبداء رسانه به ذهن و روح جوان در سراسر کشور اما در این جاده چه ماشینی حرکت کرده و چه محموله‌ای را جابه جا می‌کند و این با میزان سرمایه‌گذاری آن تناسب ندارد و محتوایی که در آن تولید می شود بنیان خانواده‌ها را بهم ریخته است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کار پژوهشی و علمی که آمریکایی‌ها بعد از اتمام جنگ ایران و عراق انجام دادند، اظهار داشت: خلاصه این تحقیق این است که می‌خواستند به این سوال دست پیدا کنند چه چیزی باعث شده تا حزب بعث با وجود این همه پشتیبانی کشورهای غربی در مقابل انقلاب نوپای ایران شکست خورده شد، شاخص این تحقیق آدم‌های بودند که در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و شهید شدند، وصیتنامه‌های شهدا نیز جزو معیارها این تحقیق بوده است.

وی گفت: در این پژوهش اشاره شده که عمده شهدا فرهنگ مذهبی بالای داشتند و به خانواده‌های خودشان نیز این امر را توصیه کردند،اطاعت از رهبری و داشتن خانواده مذهبی و اصیل از جمله موارد دیگر بوده که عمده شهدا این ویژگی را داشتند.

سردار شریف تصریح کرد: در این تحقیق به صراحت اعلام شده است اگر جمهوری اسلامی در عرصه نبرد با کشورهای غربی در هشت سال دفاع مقدس پیروز شد،به خاطر داشتن خانواده‌های مستحکم با بنیان‌های دینی و فرهنگی بوده است و نسخه پیروزی بر ملت ایران زمانی حاصل می‌شود که بنیان‌های فرهنگی خانواده را بهم بریزند تا دیگر نتوانند چنین فرزندانی با اعتقادات بالا به جامعه عرضه کنند.

وی ادامه داد: وقتی جامعه‌ای داشته باشی که برای جوانان آن احترام به پدر و مادر و مباحث دینی و امنیت کشور مهم نباشد،آدم‌های خنثی هستند که زندگی خود را می‌کنند بدون اینکه دغدغه‌ای داشته باشند.

سردار شریف، نسخه غلبه رسانه‌های ضدانقلاب بر ملت ایران را در اختیار گرفتن روح و ذهن آنها عنوان و بیان کرد: در این راستا تلاش دشمن تهاجم فرهنگی است و نمی‌گذارند چنین خانواده‌هایی باشند که فرزندان انقلابی تربیت کنند.

وی گفت: رسانه‌های غربی به دنبال القای روح ناامیدی در جامعه هستند و می‌خواهند طوری وانمود کنند که مردم ایران از انقلاب کردنشان پیشمان بوده و شرایط امروز ایران بحرانی است و آینده روشنی برای ایران متصور نیست.

سردار شریف اضافه کرد: وظیفه اصلی فعالان رسانه‌ای در انتخابات، تحقق مطالبه رهبر انقلاب در مشارکت حداکثری است چراکه تلاش دشمن کاهش حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

سخنگوی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات در کشور اظهار کرد: نباید به بهانه این مشکلات، آبروی انقلاب را در رسانه به بازی بگیریم و کل نظارم را زیرسوال ببریم.

وی ادامه داد: باید اشکالات رفع شود، ولی حواسمان باشد که تیشه به ریشه نظام نزنیم.، بعضا رسانه‌ها آنقدر گزارش می‌دهند که نشان دهند شرایط بحرانی است و آینده پیش رو روشن نیست.

وی یادآور شد: رسانه‌های ما باید تسلط بر آخرین شرایط روز داشته باشند و بدانند در چه شرایطی کشور را از نظام شاهنشاهی گرفتیم و الان در چه حالی هستیم، یعنی بررسی کنند که چقدر پیشرفت کردیم.

سردار شریف با بیان اینکه نارسایی‌ها وجود دارد ولی شاخص‌های پیشرفت والایی در تمامی حیطه ها داریم، اظهار داشت: ما صد سال واردکننده بنزین بودیم ولی الان پالایشگاههایی ساخته‌ایم که صادرکننده بنزین شدیم، اینها فکر می‌کردند با اعمال تحریم‌های پیچیده فقط 6 ماه دوام خواهیم آورد اما نه تنها مقاومت کردیم بلکه پیشرفت کردیم.

وی با تاکید به اینکه رسانه‌ از بابت تاثیرگذاری از خیلی از مباحث دیگر مهمتر است و یک خبرنگار می‌تواند با یک خبر نقش یک لشکر را داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند چهره شهید باکری را برای جوانان الگوسازی کنند، بزرگترین خدمت را به خانواده شهدا کرده‌اند چرا که ترویج فرهنگ شهید مانند شهادت اجر دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین