کد خبر: ۷۱۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

شکایت ناوالنی از به دلیل سانسور کردن روزنامه‌هایش: زندان کتاب قرآن را به من نمی‌دهد

منتقد سرشناس کرملین که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه دادگاه شرکت کرده بود، زندانی را که در آن دوران محکومیتش را سپری می‌کند به سانسور کردن روزنامه‌هایش از طریق بریدن و حذف برخی مقاله‌ها متهم کرد.
شکایت ناوالنی از به دلیل سانسور کردن روزنامه‌هایش: زندان کتاب قرآن را به من نمی‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین همچنین شکایت‌های دیگری را علیه این زندان از جمله توقیف کتاب قرآن و بیدار کردن وی در نیمه شب مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ناوالنی، یکی از مخالفان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حال سپری کردن دوره محکومیت دو سال و نیمه‌اش به دلیل نقض آزادی مشروط است؛ اتهامی که به گفته وی جعلی و ساختگی است.

وی اواخر مارس سال جاری میلادی دست به اعتصاب غذا زد و خواستار دریافت خدمات پزشکی بهتر شد.

ناوالنی روز چهارشنبه از طریق یک مانیتور در جلسه دادگاه حضور یافت تا دو شکایت مجزایش را پیگیری کند. وی در لباس زندان بسیار لاغر به چشم می‌خورد اما همچنان لبخند به لب داشت. وی ماه گذشته به اعتصاب غذایی‌اش پایان داد.

ناوالنی در جریان صحبت در دادگاه گفت: من اشتراک چندین روزنامه را دارم. قیافه متعجب مرا تصور کنید وقتی روزنامه را باز می‌کنم و می‌بینم کل مقاله‌ها بریده شده‌اند. البته مکاتباتم نیز سانسور می‌شوند. اهمیت نمی‌دهم که زندان نامه‌های مرا می‌خواند اما چرا مقاله‌ها را از روزنامه‌ها می‌برند. هیچ کس این را درک نمی‌کند. اگر زندان قول دهد که از بریدن مقاله‌های روزنامه‌های من دست بردارد، آماده‌ام تا از این شکایتم صرف‌نظر کنم.

وی همچنین شکایت کرد که زندان کتاب قرآنش را به وی نمی‌دهد، چیزی که به گفته ناوالنی اگرچه مسلمان نیست اما به عنوان یک اقدام مذهبی حق مسلمش محسوب می‌شود.

ناوالنی همچنین زندان را به بیدار کردن وی در نیمه شب به دلیل احتمال فرارش از زندان متهم کرد؛ چیزی که به گفته ناوالنی کاملا پوچ است و دلیل کاهش وزنش حتی پیش از آغاز اعتصاب غذایش محسوب می‌شود.

این در حالی است که این زندان تاکید کرده که کاملا مطابق با قوانین روسیه عمل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین