کد خبر: ۷۱۱۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴

کنایه وزیر فرهنگ به نامزدهای انتخابات

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی به وعده های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت: قرار بود که برنامه‌ها مطرح باشند نه وعده‌های کاذب فریبنده!!!
کنایه وزیر فرهنگ به نامزدهای انتخابات
آفتاب‌‌نیوز :

صالحی در این توئیت نوشت: وعده‌های امروز و دیروز نامزدهای انتخابات؛

۱. یارانه را به ۴۵۰ هزار تومان می‌رسانیم.

۲. وام ازدواج ۵۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

۳. سبد غذایی با سیزده قلم کالا معادل دو هزار و پانصد کالری در روز توزیع خواهد شد.

و....

وی افزود: قرار بود که برنامه‌ها مطرح باشند نه وعده‌های کاذب فریبنده!!!

محسن رضایی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه گفت: اولین مسئله ای که در دولت من به آن توجه خواهد شد سامان دهی به یارانه های پنهان در کشور است. به این صورت که بنزین و گازوئیل به قیمت واقعی به دهک های ثروتمند فروخته می شود.

این کاندیدای انتخابات ادامه داد: به دهک ها دیگر به صورت ترجیحی فروخته می شود در نتیجه ۴ میلیارد دلار صرفه جویی خواهیم داشت که به هر ایرانی یعنی به ۴۰ میلیون نفر ۱۷۸ هزار تومان یارانه می توان پرداخت کرد. ۴ میلیارد دلار دیگر هم در نهاده های دامی و اساسی صرفه جویی خواهیم کرد که چیزی حدود ۳۵۰ هزار تومان خوهد شد که با ۹۰ هزار تومان یارانه فعلی، یارانه نقدی را به ۴۵۰ هزار تومان در ماه می رسانیم.

همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: وقتی رئیس جمهوری شدم با اولویت دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ صادر خواهم کرد. هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن خود از این صندوق دریافت خواهند کرد.

سعید جلیلی دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در رشته توییتی از طرح سبد غذایی خود که شامل سیزده قلم کالا جهت تامین حدود دو هزار و پانصد کیلو کالری انرژی در روز تعریف شده، رو نمایی کرد و در این خصوص نوشت: «طبق اصول قانون اساسی تأمین سلامت و بهداشت مردم وظیفه دولت است. اگر در تأمین سبد غذایی خانوار خللی ایجاد شود آثار آن را در سلامت مردم در آینده شاهد خواهیم بود. دولت در زمینه سلامت غذایی شهروندان مسئول است؛ لذا در این خصوص طرحی را آماده کرده و با شروع دولت آن را پیاده خواهیم کرد.

اگرچه هدف بلندمدت این است که تمام خانوارها به سطح درآمدی برسند که نیازهای خود را تأمین کنند، ولی تا زمان تحقق این هدف، می‌بایست خانواده ایرانی از حق تامین کامل سبدغذایی خود برخوردار باشند.

در سبد مطلوب غذایی پیشنهادی سیزده قلم کالا جهت تامین حدود دو هزار و پانصد کیلو کالری انرژی در روز تعریف شده که از جمله آن‌ها نان، برنج، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، لبنیات، ماکارونی، روغن، شکر، میوه و سبزی است.

در این طرح، مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند. اقشار کمتر برخوردار جامعه دسته اول را تشکیل می‌دهند که تمام این سبد به آن‌ها ارائه می‌شود.

به دسته دوم بخشی از این سبد داده می‌شود و آن کالاهایی است که در تأمین آن مشکل دارند؛ کما اینکه در سال‌های اخیر تأمین مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید برای اقشار متوسط هم سخت بود.

دسته سوم که به لحاظ کمی تعداد کمتری از جامعه هستند و از توانمندی لازم برای خرید تمام این سبد برخورداند، به آن‌ها در این زمینه خدماتی ارائه نمی‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین