کد خبر: ۷۱۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
تلاش برای ایجاد پاویون‌های اختصاصی در بیمارستان‌ها

میزان حقوق دستیاران بازنگری می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تصمیم این وزارتخانه برای بازنگری حقوق دانشجویان دوره دستیاری خبر داد و گفت: در صورت موافقت هیات امنای دانشگاه‌ها، دانشجویان دستیاری مطابق قانون کار حقوق خواهند گرفت.
میزان حقوق دستیاران بازنگری می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سیماسادات لاری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ما در جریان شرایط سختی که دانشجویان دستیاری در آن قرار دارند، هستیم و به همین جهت خودمان به نوعی مطالبه گر شدیم تا بتوانیم وضعیت صنفی و رفاهی این دانشجویان را بهبود و برنامه هایی که در این زمینه داریم را سرعت ببخشیم. به همین جهت با معاونت های مختلف اعم از معاونت درمان وزارت بهداشت و مسئولان معاونت آموزشی جلسه ای گذاشتیم و در آن جلسه نیز همه مسئولان اذعان داشتند که فشار کاری این دانشجویان بسیار زیاد است.

وی در ادامه گفت: قرار شد با برگزاری جلسه‌ای، در خصوص حقوق دانشحویان دستیاری بازنگری دوباره داشته باشیم.البته خوشبختانه در حال حاضر بیمه های این دانشجویان درست شده و دانشجویان دستیاری می توانند بیمه تامین اجتماعی و سلامت شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پاویون های دانشجویان دستیاری در بیمارستان ها مناسب نیست، تاکید کرد: سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی و تجهیز این پاویون ها دریافت کردیم ولی این مبلغ کافی نیست و من از مسئولان قول کمک های بیشتری گرفتم و پیشنهاداتی هم مطرح شد و قرار شد وام های اختصاصی برای ایجاد پاویون های اختصاصی در نظر گرفته شود تا دانشجویانی که از محیط بیمارستانی وارد این اتاق ها می شوند، شرایط بهتری داشته باشند و محیط بیمارستان بر شرایط روحی آنها تاثیر منفی نگذارد.

دکتر لاری همچنین گفت: در نظر داریم با دانشجویان دوره دستیاری، نمایندگان آنها و شوراهای صنفی جلساتی را برای بررسی وضعیت این دانشجویان داشته باشیم تا درحدامکان خواسته های به‌حق آنها را ترتیب اثر بدهیم. امیدوارم تحولی در وضعیت رفاهی این دانشجویان رخ دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه حقوق دستیاران در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت، افزود: با توجه به اینکه دانشگاه های علوم پزشکی هیات امنایی اداره می شوند و حقوق دستیاران نیز در قالب حق الزحمه از درآمدهای دانشگاه ها تامین می شود بنابراین امسال حقوق دانشجویان دستیاری ۲۵ درصد افزایش یافت؛ اما اگر بتوانیم این دانشجویان را تابع قانون کار کنیم وضعیت بهتر می شود. در این زمینه باید هیات امنای دانشگاه ها تصمیم گیری کنند. اما اگر موانعی برای تابعیت کار وجود داشته باشد، مجدد حدود ۲۵ درصد این دستمزدها افزایش می‌یابند.

وی با بیان اینکه احتمال اختصاص وام کمک هزینه به دانشجویان در سال جاری وجود دارد، گفت: با کمک این وام دریافتی این دانشجویان افزایش می یابد. ضمن اینکه در حوزه خوابگاه های متاهلی هم تمهیداتی برای این دانشجویان در نظر بگیریم اگر چه تعداد واحدهای متاهلی از ۸۰۰ به ۱۱۰۰ واحد افزایش یافته است. اما با تفاهم نامه‌ای که منعقد کردیم ۱۳ واحد خوابگاهی نیز بر مجموع واحدها افزوده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین