کد خبر: ۷۱۱۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

افرادی که کرونای "خفیف" گرفته‌اند، تا ابد کرونا نمی‌گیرند؟

اخیرا خبری مبنی بر اینکه نتایج یک تحقیق علمی جدید نشان می‌دهد افرادی که به صورت خفیف یا بدون علامت به ویروس کووید19 مبتلا شده‌اند، آنتی بادی موجود در بدن آنها می تواند تا پایان عمرشان از آنها در برابر این بیماری ویروسی محافظت کند، منتشر شد.
افرادی که کرونای
آفتاب‌‌نیوز :

اعلام این خبر که نتایج یک تحقیق علمی جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن بود، با توجه به ابتلای برخی افراد به کرار به کرونا، با حرف و حدیث هایی همراه بود.

دکتر علیرضا جانبخش متخصص بیماریهای عفونی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح چنین موضوعی پایه علمی مستندی ندارد، گفت: بارها شاهد بوده ایم افرادی که کرونای خفیف گرفته اند، مجددا به این بیماری مبتلا شده اند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: حتی در برخی موارد افرادی داشته ایم که تا چهار بار درگیر بیماری کرونا شده اند.

جانبخش یادآور شد: حتی افرادی هم که واکسن کرونا تزریق کرده اند باز هم به این بیماری مبتلا می شوند البته به شکل خفیف، بنابراین ایمنی دائمی در برابر ابتلا به این بیماری وجود ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: تنها در افرادی که بیماری کرونا گرفته و واکسن هم دریافت کرده اند سطح ایمنی در برابر این ویروس می تواند تا حدی طولانی‌تر از بقیه افراد باشد که مدت زمان دقیق آن هم هنوز مشخص نیست.

جانبخش تصریح کرد: با این احتساب هیچکس در برابر ویروس کرونا ایمن نیست و تزریق واکسن در این بین می تواند از بروز موارد شدید بیماری پیشگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین