کد خبر: ۷۱۱۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

همدستی گرما و تعطیلات برای شیوع بیشتر کرونا!

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه در حال حاضر دو نگرانی عمده در خصوص کرونا وجود دارد، افزود: با گرم شدن هوا شاهد بسته شدن در و پنجره‌ها و روشن شدن سیستم‌های سرمایشی هستیم که این امر احتمال چرخش ویروس را افزایش می‌دهد و نگرانی دوم هم عکس العمل مردم در تعطیلات پیش رو است.
همدستی گرما و تعطیلات برای شیوع بیشتر کرونا!
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شش نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۵۳ بیمارجدید بستری و ۴۵ نفر هم ترخیص شده‌اند که با احتساب این آمار، در حال حاضر ۷۰۷ نفر بستری در بیمارستان‌های استان داریم.

وی با اشاره به تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: دیروز در مجموع ۱۳۸۲ نفر به صورت سرپایی به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

بابایی توضیح داد: هرچند در اغلب استان‌ها شاهد روند نزولی شیوع هستیم ولی برخی از استان‌های جنوبی به واسطه شیوع سویه جدید هندی مجدداً قرمز شده‌اند که این ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم را دو چندان می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر دو نگرانی عمده در خصوص این بیماری وجود دارد، افزود: با گرم شدن هوا شاهد بسته شدن در و پنجره‌ها و روشن شدن سیستم‌های سرمایشی هستیم که این امر احتمال چرخش ویروس را افزایش می‌دهد و نگرانی دوم هم عکس العمل مردم در تعطیلات پیش رو است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: برای جلوگیری از سفرهای بین استانی طبق مصوبه ستاد کرونا تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد ممنوع اعلام شده است.

بابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کسانی که نوبت تزریق واکسنشان فرا رسیده نیاز نیست از ساعات اولیه صبح به مراکز اعلام شده مراجعه کنند، گفت: تزریق واکسن تا ساعت ۱۹ ادامه دارد و برای جلوگیری از تجمع، بهتر از متقاضیان از مراجعه در ساعات اولیه صبح خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین