کد خبر: ۷۱۱۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

سبزپوشی بورس با جهش ۳۰ هزار واحدی شاخص

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، هشتم خردادماه) ۳۰ هزار و ۱۳۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد رسید.
سبزپوشی بورس با جهش ۳۰ هزار واحدی شاخص
آفتاب‌‌نیوز :

برپایه معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۴۶۲ واحد افزایش به ۳۸۵ هزار و ۶۱۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۵۹۰ واحد رشد به ۲۴۹ هزار و ۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۶ هزار و ۸۸۱ واحد و شاخص بازار دوم ۴۴ هزار و ۳۸۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۷۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۸۶۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزا و ۸۴۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۶۲۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۹۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۴۸ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۹۷۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۵۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۴۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۲۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۰۸ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۲۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری استانی خوزستان (وسخوز) با ۸۳ واحد، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۸۳ واحد، کارت اعتباری ایران کیش (رکیش) با ۷۲ واحد و گروه دارویی سبحان (دسبحا) با ۷۰ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)، بانک ملت (وبملت)،‌ لیزینگ پارسیان (ولپارس)، ایران تایر (پتایر)، سایپا (خساپا) و ماشین سازی اراک (فاراک)‌ نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۸۰ میلیون و ۶۵ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۵۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۳۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۸۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل صنعتی مینو (غصینو)، شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه دی (ودی)، توکاریل (توریل)، نفت پاسارگاد (شپاس) و بیمه تجارت نو (بنو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین