کد خبر: ۷۱۱۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

از آسیبی به نام عدم رغبت به ازدواج و فرزندآوری تا ترویج مدرک گرایی

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکل جوانان اگر حل نشود گریبانگیر خانواده خواهد شد، گفت: اکنون مهارت‌گرایی جای خود را به مدرک‌گرایی داده است.
از آسیبی به نام عدم رغبت به ازدواج و فرزندآوری تا ترویج مدرک گرایی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی تندگویان، امروز یکشنبه ۹ خرداد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: مهارت اشتغال و زندگی در بین جوانان بسیار کم است و به همین دلیل آمار طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی بالا رفته است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی از موضوعات اصلی کشور در تحقق اشتغال جوانان است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد، افزود: نگرش‌ها در حوزه جوانان باید تغییر کند و وقتی دستورالعملی به دستگاه‌ها از ستاد ساماندهی امور جوانان ارسال می‌شود پاسخگویی و دغدغه‌مندی دستگاه‌ها باید به عنوان یک وظیفه در برابر جامعه جوان کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در بسیاری از محافل عنوان می‌شود که بحث اصلی کشور اشتغال است در حالی که این موضوع نادرستی است زیرا مهارت است که اشتغال را به وجود می‌آورد و باید دست‌اندرکاران نسبت به مهارت‌آموزی جوانان توجه بیشتری داشته باشند.

تندگویان با بیان اینکه جوانان پنجره طلایی یک کشور در رونق‌افزایی هستند که باید به آنها فرصت داد، تصریح کرد: دغدغه‌مندی یک مدیر نسبت به یک جوان در جامعه باید مانند خانواده باشد تا با درک درست از آسیب‌ها بتوان بر مشکلات فایق آمد زیرا وقتی آسیبی وارد خانواده شود دیگر نمی‌توان منتظر نهاد یا دستگاهی باشیم و برای حل آن خود فرد وارد عمل می‌شود که در مورد جامعه هم باید همین گونه باشد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: اکنون مهارت‌گرایی جای خود را به مدرک‌گرایی داده و چالش جدیدی را به وجود آورده است که در بحث مدیریتی هم انحراف در اهداف را به وجود می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل جوانان اگر در جامعه حل نشود گریبانگیر خانواده خواهد شد، اظهار کرد: اگر روزی در جامعه به ندرت از طلاق گفته می‌شد امروز گریبانگیر خانواده‌ها شده است و اگر از فضای مجازی می‌گفتیم امروز آسیب آن در خانه ما را درگیر کرده پس همه باید به جامعه جوان توجه بیشتری داشته باشند و نگاه به این قشر از جامعه تغییر یابد.

وی گفت: اگر اوضاع جوانان سامان نیابد، آسیب‌ها را نمی‌توان از جامعه جمع کرد در حالی که جوانان از مهم‌ترین فرصت‌ها و دارایی‌ها برای هر کشوری هستند و فقط کافی است به آنها توجه بیشتری شود.

تندگویان افزود: توجه به جوان و کمک به طرح و ایده او می‌تواند کشوری را نجات دهد، اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان در خراسان جنوبی کمتر برگزار شود نشان از این است که معضلات جوانان کمتر درک شده است زیرا مسئولیت جوانان را به غیر از ورزش و جوانان سایر دستگاه‌ها هم برعهده دارند.

وی گفت: چند ماه از عمر دولت باقی نمانده است و مدیران در این روزهای باقیمانده باید با خدمت جهادی کمبودها در برخی حوزه‌ها را جبران کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر عملکردی در حوزه جوانان پرظرفیت است، اما مشکل جوانان با گزارش و آمار رفع نمی‌شود مگر اینکه به صورت میدانی مشکلات احصا شود و مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید آموزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران بعد از آموزش باید جوانان روستایی را به شبکه‌های بازار متصل کنند تا دست دلالان که شبکه‌های روستایی را نابود می‌کند از این عرصه کوتاه شود.

وی اظهار کرد: در حوزه ازدواج، مجمع خیرین ازدواج از دو سال پیش راه‌اندازی شد و در ۲۸ استان کشور فعالیت خود را آغاز کرده که در خراسان جنوبی هنوز مجمع ثبت نشده است و تعداد زیادی از کمک‌ها در این حوزه به سمت فرزندآوری و حوزه ناباروری هدایت شده است.

وی با اشاره به فعالیت خیرین مسکن‌ساز در حوزه ازدواج خبر داد و بیان کرد: امیداریم این فعالیت‌ها زمینه افزایش آمار ازدواج را در استان و کشور فراهم کند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها اکنون جوانان دیگر رغبتی به ازدواج و تعهد ندارند، ادامه داد: در خراسان جنوبی پس از سال‌ها افزایش ۱۰ درصدی ازدواج را شاهد بودیم که مقدار زیادی از این افزایش مربوط به دوران کرونا و کاهش هزینه‌های اضافی ازدواج بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش فرزندآوری یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در جامعه امروزی است، گفت: در کشور شاهد کاهش ۱۰۰ هزار نفری زاد و ولد و رشد ۱۰۰ هزار نفری مرگ بر اثر کرونا و دیگر موارد هستیم که چالش جدی را در جمعیت کشور ایجاد می‌کند و نتیجه آن ۱۵ سال آینده با حفره جمعیتی نمایان خواهد شد.

تندگویان با بیان اینکه نگاه امنیتی به حوزه تشکیلاتی جوانان باید برداشته شود، خاطرنشان کرد: در همه سختی‌هایی که از اول انقلاب تاکنون متحمل شدیم برای گذر از آن، جوانان نقش ایفا کردند و امروز نیز در جنگ اقتصادی با حمایت از طرح و ایده همین جوانان پیروز میدان خواهیم بود.

اعضای این ستاد از شهرستان‌ها به صورت ویدئوکنفرانسی در این جلسه حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Oman
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
همین امروز در خبرها خواندیم بدلیل بحران آب بزودی حداقل پنجاه میلیون ایرانی مجبور به تخلیه سکونتگاههایشان هستند، پس اینهمه اصرار بر فرزندآوری و افزایش بیشتر جمعیت برای چیست
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
ازدواج خوبه ولی چرا نمیخواید قبول کنید ایران ظرفیت جمعیت بیشتر از این رو نداره. حتی ۸۵ میلیون جمعیت هم خیلی برای ایران زیاده. همه منابع ابی کشور تحت استرس شدید هست.سیاست جمعیتی کشور درست نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین