کد خبر: ۷۱۱۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

قطر "موصع مثبتی" در مذاکرات اصلاح روابط با امارات وجود دارد

وزیر خارجه قطر اعلام کرد: قطر چندین دور مذاکره با امارات برای اصلاح روابط بعد از توافق پایان دادن به اختلافات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس انجام داد و "دیدگاه مثبتی" برای عبور از اختلافات وجود دارد.
قطر
آفتاب‌‌نیوز :

منابع دیپلماتیک گفتند، ریاض و قاهره با سرعت بیشتری در مقایسه با امارات و بحرین در مسیر احیای روابط با دوحه هستند.

ریاض ژانویه حصول توافق پایان دادن اختلافات کشورهای مصر، امارات، بحرین و عربستان با قطر را که در سال ۲۰۱۷ به دلیل اتهامات علیه قطر در زمینه حمایت از "تروریسم" قطع شده بود، اعلام کرد.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه العربی که دفتر آن در لندن است، اظهار کرد: طبیعی است که مذاکرات روند متفاوتی با هر کشور داشته باشد.

او اضافه کرد: طبیعی است که سرعت تعامل با پرونده‌ها بین هر کشور با کشور دیگر فرق کند.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی به احراز پیشرفت مثبت در مذاکرات با عربستان اشاره کرد، که امیر قطر اخیرا به این کشور سفر کرد او همچنین مذاکرات هفته پیش خود در مصر را مثبت خواند و گفت، مصر همکاری اقتصادی با دو کشور را بررسی‌ می‌کند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد، کشورش با امارات مذاکرات اصلاح روابط بعد از اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس را انجام داد و دیدگاه مثبتی برای عبور از اختلافات وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر تصریح کرد: با امارات بعد از نشست سران العلا چندین نشست برگزار شده و ما احساس کردیم کارگروه‌ها در کمیته‌ها برای عبور از اختلافات دیدگاه مثبتی دارند و مساله مستلزم زمان است تا از این مرحله سخت عبور کنیم.

او اشاره کرد: جدیدترین دور مذاکره چند هفته پیش برگزار شد و ما با مسؤولان اماراتی در تماس هستیم.

مصر و امارات با حمایت قطر با گروه‌های اسلامی به خصوص اخوان المسلمین که در چهار کشور عربی حزبی ممنوع الفعالیت‌ هست، مخالفند.

او درباره پرونده اخوان المسلمین و بررسی آن با مصر گفت: ابدا این مساله را بررسی نکردیم. ما پرونده‌های بسیار پیچیده با مصر نداریم و پیشرفت مثبتی در کمیته‌های دو جانبه بین دو کشور حاصل شده است.

وزیر خارجه قطر در عین حال به هماهنگی مصر و قطر برای تامین دستیابی به آتش‌بس در غزه با میانجی‌گری قاهره اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین