کد خبر: ۷۱۱۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

سناتور جمهوریخواه: آمریکا در آستانه یک بحران تورم قرار دارد

سناتور کروز در صفحه توئیتر خود با اشاره به اینکه چهار ماه از ورود بایدن به کاخ سفید می‌گذرد تاکید کرد آمریکا در آستانه یک بحران تورمی قرار دارد.
سناتور جمهوریخواه: آمریکا در آستانه یک بحران تورم قرار دارد
آفتاب‌‌نیوز :

 سناتور تد کروز از ایالت تگزاس در صفحه توئیتر خود نوشت: چهار ماه از ریاست جمهوری جو بایدن می گذرد و ما در آستانه یک بحران تورمی قرار داریم.

پیش از این اولیور بلانچارد، اقتصاددان برجسته و استاد دانشگاه MIT هشدار داده بود که تورم بعد از چهاردهه به اقتصاد آمریکا بازخواهد گشت. او این امر را به حجم بسته‌های حمایتی دولت بایدن مرتبط دانست و تاکید کرد که حجم بسته‌های حمایتی بیشتر از ظرفیت‌های خالی اقتصاد آمریکا است. هرچند که جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است که بسته‌های حمایتی دولت تورم‌زا نیست.

وزارت کار آمریکا ماه گذشته اعلام کرد، قیمت اقلام مصرفی در 12 ماه منتهی گذشته به آوریل 4.2 درصد افزایش یافته است و این افزایش قیمت منجر به نگرانی هایی در کشور شده است.

به نوشته نشریه فوربس، افزایش تورم در ماه آوریل آمریکا بالاترین میزان تورم سالانه از زمان افزایش 4.9 درصدی در سپتامبر 2008 است. این در حالی است که اقتصاددانان انتظار داشتند جهش قیمت ها سال به سال 3.6 درصد و قیمت اقلام اصلی 2.3 درصد افزایش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین