کد خبر: ۷۱۱۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
رئیس پلیس فتای استان زنجان هشدار داد

جولان کلاهبرداران در سایت‌های شرط‌بندی آنلاین

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند تا در دام لینک‌های جعلی گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و قمار نیفتند و از ارائه هرگونه اطلاعات مالی و هویتی خودداری کنند.
جولان کلاهبرداران در سایت‌های شرط‌بندی آنلاین
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با کلاهبرداری با ارسال لینک‌های جعلی در سایت‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین، اظهار کرد: امروزه با گسترش فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران، کلاهبرداران با توسل به شیوه‌های تبلیغی فریبنده، سعی در جذب مخاطبان مختلف دارند که راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی و قمار از این دست اقدامات آنان است.

وی با بیان اینکه صاحبان سایت‌های شرط‌بندی و قمار در خارج از کشور مستقر هستند، افزود: گردانندگان این سایت‌های مجرمانه با معرفی تعدادی از افراد فعال در زمینه قمار و شرط‌بندی آنلاین، اشتراک‌گذاری زندگی لاکچری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و با ارسال لینک‌های این سایت‌ها اقدام به ترغیب کاربران برای فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی می‌کنند.

این مسئول انتظامی گفت: مجرمان سایبری با تحریک عواطف و احساسات کاربران به بهانه برنده شدن مبالغ بالا، آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی (فیشنیگ) هدایت کرده و با ورود کاربر به درگاه جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی مورد دستبرد واقع می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان در رابطه با نحوه کلاهبرداری از طریق سایت‌های قمار و شرط‌بندی، گفت: درگاه‌های جعلی طوری طراحی شده‌اند که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش برای مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه جذابیت این‌گونه سایت‌های مجرمانه و تبلیغات گسترده برای کسب درآمدهای بالا و زندگی‌های مجلل عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید در خصوص فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند و به آن‌ها آموزش دهند که این دست تبلیغات که از سوی گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی ارائه می‌شود دروغ بوده و هیچ‌کس در قمار برنده نیست.

وی با بیان اینکه کاربران می‌توانند با افزایش دانش و سواد رسانه‌ای و نیز افزایش بینش و اعتقادات مذهبی، از وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس مردمی در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین