کد خبر: ۷۱۱۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

چرا قیمت بلیت ترکیه کاهش یافت؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سفر از مبدا ایران به ترکیه کاهش یافته است، گفت: به دلیل نبود مسافر پروازهای که مجوز گرفته‌اند، انجام نمی‌شوند.
چرا قیمت بلیت ترکیه کاهش یافت؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمد ذیبخش با اشاره به کاهش مسافر به مقصد ترکیه اظهار داشت: علی‌رغم اطلاعات نادرستی که در فضای مجازی منتشر شده، سفر به ترکیه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش مسافر از ایران بسیاری از مجوزهای پروازی که به ایرلاین‌های داخلی و ترکیه داده شده، عملیاتی نمی‌شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: طبق جدول مجوزهای پروازی و پروازهای عملیاتی، در هفته سوم اردیبهشت ماه در حالی که طبق درخواست شرکت‌های هواپیمایی ترک، ۷۲ مجوز پرواز به ترکیه صادر شد اما فقط ۳۸ پرواز عملیاتی شد. همچنین از ۸۰ مجوز صادر شده برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی ۳۵ پرواز انجام شد.

ذیبخش ادامه داد: همچنین در هفته آخر اردیبهشت ماه در حالی که ۸۰ مجوز پرواز به ترکیه به شرکت‌های داخلی داده شده بود فقط ۳۹ پرواز انجام شد و از ۷۲ مجوز پروازی که برای شرکت‌های هواپیمایی ترکیه صادر شده بود، ‌ ۴۷ مورد به پرواز عملیاتی رسید.

وی با تاکید بر اینکه افزایش چند صد درصدی پروازهای ایران به ترکیه صحت ندارد، گفت: به دلیل نبود مسافر پروازهای برنامه‌ای به ترکیه کنسل می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: کاهش تقاضای سفر به ترکیه باعث کاهش قیمت بلیت هواپیما در این مسیر شده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین