کد خبر: ۷۱۱۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

انتقاد ترامپ از بایدن: آنها کشور را نابود می‌کنند

ترامپ از بایدن بابت رسیدگی به مساله چین، امور مرزی با مکزیک و همچنین اوضاع خاورمیانه انتقاد کرد و گفت: دولت کنونی آمریکا کشور را به نابودی می‌کشاند.
انتقاد ترامپ از بایدن: آنها کشور را نابود می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا حین صحبت درباره مسائل مرزی کشوری گفت: اگر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هیچ کاری نمی‌کرد ما الان قوی‌ترین مرز تاریخ را داشتیم. من هر کاری از دست برمی‌آمد با بقیه کشورها – گوآتمالا، هندوراس، السالوادور و مکزیک- انجام دادم. به عبارت دیگر مهاجران آنها بایستی در مکزیک می‌ماندند و نمی‌توانستند وارد ایالات متحده شوند و بایدن به این روند پایان داد. این چه کار احمقانه‌ای بود که آنها انجامش دادند؟!

ترامپ همچنین مدعی شد که کشورهای السالوادور، گوآتمالا و هندوراس زندان‌های خود را باز کرده‌اند و ادامه داد: زندانیان، قاتلان، دلالان مواد مخدر و معتادها به کشور ما سرازیر شده‌اند. قاچاقچیان انسان نیز دارند می‌آیند. ما آنها را می‌پذیریم چون مرزهایمان را به رویشان باز کرده‌ایم!

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین گفت: کاری که آنها انجامش می‌دهند از روی بی کفایتی است یا اینکه فکر می‌کنند اگر مرزها را باز کنند برای کشور خوب است؟ اینکه کدامیک از اینهاست، را نمی‌دانم. ما دیگر کشوری نخواهیم داشت. آنها دارند کشور ما را نابود می‌کنند.

مساله مهاجرت یکی از مهمترین مسائل و موضوعات مناظره در سیاست آمریکا محسوب می‌شود. کمی پس از آنکه بایدن رئیس جمهور شد، دستوری اجرایی را امضا کرد که شامل کاهش اخراج افرادی می‌شود که به صورت غیرقانونی در ایالات متحده هستند.

وی همچنین نیروی ویژه‌ای را برای پیوستن مجدد والدین مهاجران و کودکانشان تشکیل داد که در دولت ترامپ از هم در مرز جدا افتاده بودند.

ترامپ همچنین درباره روابط کشورش با چین، وضعیت خاورمیانه، اسرائیل، سیاست‌های داخلی چون کاهش بودجه پلیس و حقوق زنان نیز صحبت کرد و به مساله اسرائیل-فلسطین پرداخت و گفت:‌ آن چیزی که در اسرائیل دارد اتفاق می‌افتد یک بی عدالتی بزرگ است.

وی افزود: اگر به ۱۰ یا ۱۲ سال قبل نگاهی بیندازید، می‌بینید که اسرائیل از سوی کنگره آمریکا حمایت شده است. کنگره، عاشق اسرائیل بود. حالا به ویژه اگر به مجلس نمایندگان نگاهی بیندازید، می‌بینید که آنها اسرائیل را دوست ندارند. مجلس نمایندگان از هر چیزی بجز اسرائیل حمایت می‌کند.

ترامپ تاکید کرد که توافق‌های تجاری از جمله با چین و توافق بین آمریکا-مکزیک-کانادا باید ادامه یابد: "چین هرگز به ما در این سال‌ها پولی پرداخت نکرده است. حالا و به یکباره ما ده‌ها میلیارد دلار در سال به این کشور می‌دهیم."

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین درباره روابط آمریکا و کره شمالی نیز گفت،‌ یک رابطه بسیار خوب با کیم جونگ اون، رهبری این کشور آسیایی ایجاد کرد و ادامه داد: ما بابت آن تضمینی نداشتیم اما در طول چهار سال مشکلی هم با یکدیگر نداشتیم. ما در کنار هم بودیم. اما حالا کیم جونگ اون در قبال بایدن و دولتش رفتار تهاجمی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین