کد خبر: ۷۱۱۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

پنتاگون برگزاری رزمایش "شیر آفریقا" در صحرای غربی را تکذیب کرد

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد، اظهارات دولت مراکش مبنی بر اینکه بخشی از رزمایش "شیر آفریقا ۲۰۲۱" در منطقه صحرای غربی برگزار خواهد شد، صحت ندارد.
پنتاگون برگزاری رزمایش
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در آفریقا (آفریکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد، رزمایشی که با حضور ۷۰۰۰ نظامی از ۹ کشور برگزار می‌شود، شامل منطقه صحرای غربی نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است که محل رزمایش در سراسر مراکش خواهد بود و از پایگاه هوایی قنیطره در شمال تا طانطان و مجتمع آموزشی جریر در جنوب این کشور را شامل خواهد شد.

در بیانیه مذکور آمده است، آمریکا و مراکش که در این رزمایش حضور دارند، تصمیم گرفتند از پایگاه‌های پیشنهادی از زمان آغاز دوره برنامه ریزی در تابستان ۲۰۲۰ استفاده کنند و این یعنی چند ماه قبل از اعلام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ در خصوص حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی این تصمیم گرفته شده است.

پیش از این سعد الدین العثمانی، نخست وزیر مراکش در توییتی اعلام کرده بود، بخشی از این رزمایش در منطقه صحرای غربی برگزار خواهد شد و آن را تاج گذاری به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر این منطقه توسط آمریکا دانست. این توییت بعدا حذف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین