کد خبر: ۷۱۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

عراقچی: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقدند قابل حل شدن است

معاون وزیر امور خارجه درباره مذاکرات جاری در وین گفت که اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقدند قابل حل شدن است.
عراقچی: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقدند قابل حل شدن است
آفتاب‌‌نیوز :

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین امروز (چهارشنبه) و پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: امروز در موقعیتی هستیم که باید یک جمع بندی جدیدی از مذاکراتی که تا الان انجام شده داشته باشیم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: همه هیأت‌ها به این نتیجه رسیدند که باید مراجعه مجددی به پایتخت‌ها برای مشورت‌های بیشتر و تصمیم گیری‌های بیشتر در خصوص مسائل مورد اختلاف صورت بگیرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: امروز یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از آن هیأت‌ها به پایتخت‌های خودشان مراجعه خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: احتمالا در جلسه کمیسیون مشترک درباره تاریخ برگشت هم تصمیم گیری خواهد شد.

عراقچی افزود: همه هیأت‌ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد. اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد، ولی به هر حال جزییات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود. ان‌شاءالله در جلسه جمع بندی خواهد شد که چه زمانی شروع خواهیم کرد.

وی یادآور شد: بعید می‌دانم خیلی فاصله بیفتد و احتمالا مثل ادوار گذشته بعد از یک دوره مشورتی در تهران ان‌شاءالله به وین باز خواهیم گشت.

نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است امشب در وین برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین