کد خبر: ۷۱۲۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
صلحی که به زور بدست آید آغاز جنگ بعدی است

سیدحسن خمینی: بعضا حاکمان بی‌لیاقتی در کشور‌های اسلامی حضور داشتند

یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی باعث بازگشت دین به عرصه جهانی برای تأثیرگذاری بود، چنان که در این راستا شاهد بودیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دین بر روی بسیاری از حرکت های آزادی بخش در منطقه تاثیر گذاشت.
سیدحسن خمینی: بعضا حاکمان بی‌لیاقتی در کشور‌های اسلامی حضور داشتند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در کنفرانس بین المللی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی (ره) که با حضور محمد جواد ظریف برگزار شده بود اظهار کرد: انقلاب اسلامی باعث بازگشت دین به عرصه جهانی برای تأثیرگذاری بود، چنان که در این راستا شاهد بودیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دین بر روی بسیاری از حرکت‌های آزادی بخش در منطقه تاثیر گذاشت.

وی تاکید کرد: پیام امام، بازگشت دین در عرصه سیاست جهانی است و در همین راستا امام دین را از دریچه نگاه مردم و پذیرش جان‌ها و ارواح تک تک مردم معرفی می‌کردند.

سید حسن خمینی در بخشی از سخنان خود در این نشست با تشکر از اقدامات ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران گفت: باید شهادت داد دکتر ظریف هم به اصول و قواعد سیاست تسلط دارند و از نظر توانایی شخصی و از جهت شناخت، از درایت، امانت و توان لازم برخوردار هستندو به این امور مجهز هستند. ظلم به ایشان، فقط ظلم به ایشان نیست بلکه ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی نیز است.

سیدحسن خمینی، ظریف را شخصی شجاع، باتقوا و باسابقه روشن، دارای شناخت بسیار خوب از جهان و آشنا با دانش و درد مردم توصیف کرد و گفت: ایشان تلاش‌های ارزشمندی داشتند و مطمئن هستم که آیندگان بیش از کسانی که امروز هستند از دکتر ظریف یاد خواهند کرد و نام او را به بزرگی یاد خواهند کرد.

سید حسن خمینی در ادامه صحبت‌های خود در این همایش با تاکید بر اینکه پیام امام خمینی بازگشت دین به عرصه جهانی است، البته نه دین طالبانی، گفت: دینی که مردم در آن نقش اساسی دارند، بازگشت به جمهوری اسلامی نه حکومت اسلامی.

وی با بیان اینکه این پیام تا اعماق دل‌های مردم در نقاط مختلف جهان رفته است، گفت: اگر امروز حماس به عنوان یک قدرت در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است بخاطر این است که ملت فلسطین همراه او هستند و از آن حمایت می‌کنند و پیروزی نیز از آن آنهاست.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی هزاران نقطه مد نظر است، ولی یکی از شروط مهم در این عرصه رعایت انصاف است تاکید کرد: پیروزی‌هایی که منصفانه به دست نیاید زمینه جنگ‌های دائمی است. صلحی که به زور به دست آید آغاز جنگ بعدی است.

نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: اگر ملت ایران از آمریکا و انگلیس خشمی به دل دارند به این جهت است که سال‌ها این کشور‌ها با مردم ایران منصفانه برخورد نکردند. از روزی که خارجی‌ها پای به این کشور گذاشتند شاهد انجام رفتار‌های غیر منصفانه از سوی آن‌ها بودیم.

وی تاکید کرد: یکی از شروط مهم برای به پایان رسیدن منازعات رعایت شرط انصاف است و هیچ گاه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای چیزی بیش از به رسمیت شناختن حقش نخواسته است و تاکید بر این داشته است که نباید دیگران حق او را پایمال کنند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه امیدوارم در جهان اسلام، شاهد حکومت مردم باشیم ادامه داد: متاسفانه بعضا حاکمان بی لیاقتی در کشور‌های اسلامی حضور داشتند.

سید حسن خمینی گفت: ان شاءالله آینده از آن محرومان، مستضعفان و مسلمانان با حفظ انصاف خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین