کد خبر: ۷۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

اسحاق هرزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل شد

پارلمان اسرائيل روز چهارشنبه اسحاق هرتزوگ، سیاستمدار کهنه‌کار و فرزند رئیس جمهوری اسبق اسرائیل را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کرد.
اسحاق هرزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

حییم هرتزوگ، پدر اسحاق هرتزوگ بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۳ رئیس‌جمهوری اسرائیل بود. اسحاق هرتزوگ، ۶۰ ساله سابقه هدایت حزب کارگر را در کارنامه خود دارد. او در جریان انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۵ رقیب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی اسرائیل برای سمت نخست وزیری بود.

دوره ریاست جمهوری رووین ریولین، رئیس جمهوری کنونی اسرائيل ماه آینده به پایان می رسد. سمت ریاست جمهوری در اسرائيل مقامی تشریفاتی محسوب می شود و اداره امور برعهده نخست وزیر است.

رقیب اسحاق هرتزوگ در رای گیری روز چهارشنبه در کنست (پارلمان اسرائيل) میریام پرتز، آموزگاری بود که دو فرزندش را در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۰ در جریان خدمت در ارتش اسرائیل از دست داده بود.

میریام پرتز در صورت پیروزی عنوان اولین رئیس جمهوری زن در اسرائيل را به دست می آورد.

حییم هرتزوگ ششمین رئیس جمهوری تاریخ اسرائیل بود و حالا فرزندش به عنوان یازدهمین رئیس جمهوری انتخاب شده است. حییم هرتزوگ در سال ۱۹۹۷ درگذشت.

انتخاب رئیس جمهوری آینده اسرائیل در حالی صورت گرفت که با بحرانی سیاسی برای تشکیل دولت جدید روبرو است. انتظار می رود که مخالفان بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه نتیجه تلاش‌های خود برای تشکیل دولت ائتلافی و کنار زدن نخست وزیر کنونی از قدرت را اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین