کد خبر: ۷۱۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

این واکسن کرونا از طریق پوست جذب می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دانشمندان دانشگاه کوئینزلند، موفق به تولید واکسن ضد کرونایی شدند که برای دریافت آن نیازی به تزریق از طریق سرنگ نیست.
این واکسن کرونا از طریق پوست جذب می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

واکسیناسیون کووید۱۹ بدون سوزن و تزریق می‌تواند امکان پذیر باشد؛ دانشمندان دانشگاه کوئینزلند با تجویز یک واکسن کاندید تولید شده با «پچ»، در آزمایش‌های انجام شده با موفقیت از موش‌ها در برابر ویروس محافظت کردند.

واکسن کاندید دانشگاه هگزاپرو دانشگاه تگزاس، تزریق از طریق پچ ریزآرایه با تراکم بالا (HD-MAP)، محافظت در برابر بیماری کووید۱۹ را تنها با یک کلیک «بدون درد» فراهم می‌کند.

دکتر دیوید مولر از دانشکده شیمی و علوم زیستی مولکولی UQ گفت: این وصله واکسن پاسخ‌های ایمنی زیادی در موش‌هایی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند، ایجاد کرد.

دکتر مولر بیان کرد: هنگامی که واکسن هگزاپرو به جای سوزن از طریق اپلیکاتور HD-MAP دریافت می‌شود، پاسخ ایمنی بهتر و سریع‌تری ایجاد کرده و در برابر گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی کرونا نیز مقاوم است.

این روش بسیار کاربر پسندتر است؛ به این طریق که شما به راحتی روی نرم افزار «کلیک» می‌کنید و ۵۰۰۰ پیش فرض میکروسکوپی تقریبا به طور نامحسوس واکسن را به پوست می‌رسانند.

تیم UQ امیدوارند بتوانند این فناوری را به جهانیان برسانند و به دنبال فرصت‌های مالی برای تسریع در آزمایش‌های بالینی در اسرع وقت هستند.

دکتر مولر گفت: هگزاپرو، دریافت شده با پچ ریز آرایه با چگالی بالا، می‌تواند به طور چشمگیری به تلاش جهانی برای تولید واکسن به ویژه برای میلیاردها انسان آسیب پذیر در کشورهای کم درآمد و متوسط کمک کند. ما نشان داده‎‌ایم که این واکسن هنگامی که روی پچ قرار می‌گیرد، حداقل برای ۳۰ روز در ۲۵ درجه سانتیگراد و یک هفته در ۴۰ درجه ماندگاری دارد، بنابراین مانند سایر گزینه‌های واکسن نیاز به دمای سرد ندارد.

به گفته رئیس شرکت تولید کننده این واکسن، نتایج کاملا واضح است، واکسیناسیون توسط HD-MAP نسبت به سوزن یا سرنگ پاسخ‌های ایمنی بسیار قوی‌تر و محافظت کننده‌تری را در برابر کووید۱۹ در سیستم‌های مدل ایجاد می‌کند. احتمال داشتن یک واکسن تک دزی که می‌تواند به راحتی توزیع و به صورت خودکار تجویز شود، توانایی‌های واکسیناسیون همه گیر جهانی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین