کد خبر: ۷۱۲۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

مدیر اف بی آی: حملات باج افزار همانند حملات ۱۱ سپتامبر اهمیت دارد

مدیر اف بی آی اظهار داشت که تهدیدهای ناشی از حملات «باج افزار» برابر است با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر که برج‌های دو قلو را هدف قرار دادند.
مدیر اف بی آی: حملات باج افزار همانند حملات ۱۱ سپتامبر اهمیت دارد
آفتاب‌‌نیوز :

کریستفور ورای این اظهارات را در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» مطرح کرد و افزود: موارد مشابه و مهم زیادی وجود دارد و ما بر «اختلال و پیشگیری» متمرکز هستیم.

اظهارات مدیر اف‌بی‌آی پس از دو حمله بزرگ سایبری علیه شرکت‌های بزرگ آمریکایی صورت می گیرد. حمله اول موجب قطع بزرگترین خط لوله انتقال بنزین آمریکا شد و عرضه سوخت از سواحل خلیج مکزیک به شهرهای بزرگ مثل واشنگتن‌دی‌سی، بالتیمور و آتلانتا را با چالش جدی روبه‌رو کرد و در حمله دوم شرکت جی.بی.اس، بزرگترین تولید کننده فرآورده های گوشتی در آمریکا و سایر نقاط جهان و زیرمجموعه ‌های آن هدف قرار گرفتند.

در پی این حمله اف‌بی‌آی رسما اعلام کرد که یک گروه مرتبط با روسیه مسئول اصلی حمله سایبری اخیر به شرکت جی بی اس است.

همچنین کارین ژان پیر معاون سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: جی بی اس به دولت اطلاع داده است که درخواست باج از سوی یک سازمان تبهکار که مطرح شده احتمالا در روسیه قرار دارد.

در همین حال،‌ وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد اولویت مقابله با حملات سایبری و هکری را افزایش داده و قصد دارد اولویت مقابله با حملات سایبری را هم تراز و هم سطح حملات تروریستی قرار دهد.

جان کارلین یکی از مقام های وزارت دادگستری آمریکا در این باره گفت: این یک روند تخصصی است تا مطمئن شویم همه موارد حملات سایبری و هکری را که منجر به درخواست باج می شود، رصد کرده و زیر نظر داریم. با این روش می توانیم رابطه بین عاملان اصلی حملات سایبری را مشخص کرده و برای از بین بردن کل زنجیره اقدام کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین