کد خبر: ۷۱۲۷۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
برای قانونمند شدن فعالیت رمز ارزها چاره اندیشی شود

روحانی: افزایش قیمت کالاها پذیرفتنی نیست

دویست و سی ویکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهوربرگزار شد، در آغاز این جلسه گزارشی از وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام مصرفی و ضروری مردم و اقدامات انجام شده برای حفظ تعادل در قمیت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه گردید.
روحانی: افزایش قیمت کالاها پذیرفتنی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر مصوبه دولت بر کنترل و جدیت در عدم افزایش قیمت ها، گفت: دولت صریحا تاکید و اعلام کرده است افزایش قیمت کالا‌ها بویژه اقلام ضروری مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با جدیت و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، (اصناف و تولید گنندگان) نسبت به کنترل قیمت‌ها و ممانعت از افزایش آن‌ها اقدام کند و مانع از فشار مضاعف به زندگی و معیشت مردم در شرایط کنونی اقتصادی شود.

در ادامه این جلسه وضعیت عرضه و تقاضای رمز ارز‌ها در اقتصاد ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بانک مرکزی گزارشی از وضعیت تولید وتبادل رمزارز‌ها در اقتصاد ایران را ارایه کرد.

رییس جمهور درخصوص فعالیت‌ها در حوزه ارز دیجیتال و رمز ارز‌ها با تاکید بر ضرورت حفظ و حمایت از منافع ملی در این حوزه، گفت: امروزه برنامه هوشمند سازی اقتصاد یک الزام محیطی است و بایستی نسبت به الزامات حقوقی و فنی این موضوع با دقت و حساسیت عمل کرد و برای تدوین راهبرد پویا در این حوزه و نقش آن در اقتصاد کلان کشور اقدامات لازم انجام شود.

روحانی با تاکید براینکه آگاهی مردم در این حوزه ضروری است و با توجه به مخاطرات قابل توجه در حوزه مبادلات رمزارز‌ها، از ورود غیر کارشناسانه در این حوزه باید اجتناب شود، تصریح کرد: باید برای قانونمند شدن فعالیت رمز ارز‌ها و صیانت از سرمایه مردم در این حوزه هرچه زودتر چاره اندیشید و قوانین و دستورالعمل‌های لازم را وضع و ابلاغ نمود.

رییس جمهور با اشاره به پدیده جدید رمز ارز‌ها و اقتضائات و الزامات آن افزود: دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی مردم نسبت به این پدیده و دستورالعمل‌ها و قوانین آن فعالیت موثر داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: تولید رمزارز تا پایان شهریور ماه اکیدا ممنوع است و وزارت خانه‌های اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو مسئول برخورد و قطع برق این مراکز هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
1
خودشون مجوز افزایش قیمت میدن بعد میگن پذیرفتنی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
امروز همون صبح جمعه‌ای هست که تازه از خواب پا شده دیده قیمتها گرون شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین