کد خبر: ۷۱۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

رشد ۳۳۶۳ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 3363 واحدی همراه شد.
رشد ۳۳۶۳ واحدی شاخص بورس
آفتاب‌‌نیوز :

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند روز گذشته روند رو به رشد به خود دید به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 3363 واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون و 160 هزار و 568 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 115 واحد رشد کرده و به رقم 383 هزار و 942 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 636 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 8.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 873 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 337 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.29 درصد رشد کردند.

همچنین این دو شاخص با معیار هموزن 0.3 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.19 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 0.51 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.2 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای بانک ملت، ایران‌خودرو، مپنا، بانک تجارت، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی خلیج‌فارس به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نماد فولاد مبارکه، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل غذایی کوروش، ایران‌خودرو، سایپا، پالایش نفت اصفهان، باما، ملی مس ایران و معدنی اپال کانی پارس بوده‌اند.

سرمایه‌گذاری بلند مدت در بورس از سایر بازارها بازدهی بیشتری دارد.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 59 واحد کاهش یافته و به رقم 17 هزار و 660 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 176 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 439 هزار فقره معامله و به ارزش هزار و 902 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، مدیریت توسعه مالی مهر آیندگان و برق گیلان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای صنعتی مینو، آریا ساسول، برق دماوند و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، صنایع روی ایرانیان، دامپروری ملارد شیر، پتروشیمی ارومیه، چوب خزرکاسپین، ذغال‌سنگ پروده طبس و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.

وضعیت امروز پالایش یکم

فردا چهارشنبه دومین عرضه اولیه بورس تهران مربوط به شرکت لیزینگ بانک کارآفرین در نماد ولکار انجام می‌شود. همچنین وزیر اقتصاد اخیراً اعلام کرده 50 درصد دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

کارشناسان می‌گویند بازار بورس با توجه به ریزش شاخص در 8 ماه گذشته ارزنده شده و موقع خرید سهام ارزان شدن است، اما سرمایه‌گذاری در بورس حتماً باید با مشورت و مطالعه و از محل پس‌انداز صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین