کد خبر: ۷۱۲۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

"ترامپ، بایدن را دست کم گرفته بود"

بر اساس محتوای یک کتاب جدید، دونالد ترامپ با مشاهده عقب ماندنش در رقابت انتخاباتی از جو بایدن، خشمگینانه به کارمندانش تاخته و تصور می کرده که دموکراتها قصد دارند هیلاری کلینتون یا میشل اوباما را به دلیل "بیش از حد پیر بودن" بایدن، جانشین او در رقابت انتخاباتی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه دیلی میل، بر اساس ادعای این کتاب جدید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ زمانی که شاهد عقب ماندنش در نظرسنجی‌ها از رقیبش یعنی جو بایدن بوده از مشاورانش درباره این که چطور ممکن است از یک "عقب مانده ذهنی" شکست بخورد سوال می کند.

به نوشته این کتاب، ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی توجه چندانی به رقابت با بایدن نمی‌کرده چون این رئیس جمهور سابق آمریکا بایدن را چندان به عنوان یک تهدید در نظر نمی‌گرفته است.

مایکل بندر در کتابش تحت عنوان "صادقانه ما قطعا در این انتخابات بردیم: ماجرای درونی چگونگی باخت ترامپ" ادعا می کند، ترامپ با مشاهده عقب ماندنش در نظرسنجی ها از بایدن ۷۷ ساله، شدیدا از تیم کمپین انتخاباتی‌اش خشمگین شد.

به نوشته این کتاب، ترامپ فکر می کرد دموکراتها، هیلاری کلینتون یا میشل اوباما را جانشین بایدن کنند چون او "خیلی پیر" است.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است که ترامپ اوایل سال ۲۰۲۰ در یک نشست سیاسی در دفتر بیضی کاخ سفید صحبت را قطع کرده و می‌پرسد: "چطور است که من در نظرسنجی‌ها دارم به یک عقب مانده ذهنی می‌بازم؟".

بندر برای این کتاب که به طور رسمی در تاریخ ۱۰ اوت به بازار می‌آید با بیش از ۱۵۰ نفر از جمله دست کم دو بار با خود ترامپ در طی دو سفر به اقامتگاه او در مارالاگو مصاحبه کرده است.

یک ماه قبل از رسیدن همه‌گیری کووید به آمریکا، ترامپ در یک نشست گفت، رهبران حزب دموکرات "درخواهند یافت که بایدن پیر است و قرار است (نامزدی) را به کسی دیگر بدهند".

دیک موریس، یک مشاور سابق کاخ سفید متعلق به دولت اسبق کلینتون که سال گذشته میلادی "ّبی سر و صدا" برای ترامپ کار کرده، به این رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که بایدن "برای نامزد شدن بیش از حد پیر بوده و خیلی زیاد ممکن است گاف دهد".

برخی افراد دیگر در حلقه نزدیک به ترامپ از جمله شان هانیتی، مجری فاکس نیوز معتقد بودند که بایدن در صورتی که ترامپ حملاتش را در کمپین شروع کند مجبور به ترک رقابت خواهد شد.

بندر نوشت: رئیس جمهور سابق آمریکا در این میان اغلب از این گلایه می کرد که چرا حملات قبلی اش علیه الیزابت وارن، از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به نامزدی او آسیب وارد کرد و از این بابت اظهار پشیمانی کرد چون او را نسبت به بایدن رقیبی آسانتر در نظر می گرفت.

در این کتاب عنوان شد: حالا او نگران بود که با راه افتادن موج سنگین حملات تبلیغاتی یک دسیسه محرمانه طراحی شده توسط دموکراتها تسریع شود، و ذهن او درگیر این بود که آنها چه کسی را ممکن است به جای بایدن انتخاب کنند.

به نوشته این کتاب، ترامپ به حدی نسبت به ایده کنار رفتن بایدن از رقابت انتخاباتی یا مجبور کردن او به کنار رفتن از این رقابت مطمئن بوده که حتی صرف هزینه برای تبلیغات به منظور حمله به وی را متوقف کرد. بندر مینویسد، ترامپ این مساله را "دلیل جلوگیری از صرف هزینه‌های سنگین علیه بایدن در اوایل آن ماه" ذکر کرد.

بندر نوشته است، تونی فابریتزیو، مسئول نظرسنجی کمپین ترامپ در جهت جلوگیری از این باور در تیم این کمپین مبنی بر اینکه دموکراتها قرار است در کنوانسیون خود نامزدی بایدن را بدزدند، تلاش کند.

فابریتزیو در یک یادداشت نوشت: من میدانم این نگرانی (که من جدا با آن مخالفم) وجود دارد که اگر ما خیلی زود به سراغ رقابت با بایدن برویم ما می توانیم او را ساقط کنیم و دموکراتها کسی دیگر را در کنوانسیونشان جانشین او خواهند کرد. من می دانم که رئیس جمهور آمریکا مایل به داشتن چنین نظری است.

بندر تصریح کرد، فابریتزیو تلاش کرد تصریح کند که در رقابتهای مقدماتی باقی مانده در حزب دموکرات "رقیب چشمگیری" وجود نداشته و بایدن "نقشه نمایندگان برای رسیدن به نامزدی ریاست جمهوری را دارد".

عنوان این کتاب برگرفته از یک بیانیه چهارم نوامبر ۲۰۲۰ ترامپ – دو روز بعد از برگزاری انتخابات- است در حالی که هنوز میلیونها رای شمرده نشده بودند و به نظر میرسید که بایدن ممکن است پیروز شود.

ترامپ گفته بود: ما داریم برای پیروز شدن در این انتخابات آماده می شویم. صادقانه ما قطعا این انتخابات را بردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
ترامپ انقدر گفت جو خواب الود، نهایتا هم خودش به حکایت خرگوش و لاک پشت دچار شد!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین