کد خبر: ۷۱۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

درخواست خانواده‌های سعودی از انگلیس برای ورود به مساله اعدام فرزندانشان

دو خانواده سعودی خواستار ورود انگلیس به مساله اعدام فرزندان‌شان توسط رژیم آل سعود و توقف آن شدند.
درخواست خانواده‌های سعودی از انگلیس برای ورود به مساله اعدام فرزندانشان
آفتاب‌‌نیوز :

وب‌سایت سعودی لیکس اعلام کرد که دو خانواده سعودی خواستار مداخله دیپلماتیک دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس به پرونده اعدام فرزندانشان و تحت فشار قرار دادن رژیم عربستان سعودی برای توقف آن شدند.

منابع این دو خانواده به سعودی لیکس گفتند که آنها این پیام را از طریق سازمان حقوق بشری "ریپریو" در آستانه دیدار راب با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به وی رساندند.

طبق این گزارش، در این نامه از وزیر خارجه انگلیس خواسته شده است تا برای جلوگیری از اعدام و آزادی افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند، وارد عمل شود.

ولیعهد عربستان دوشنبه در دفترش در نیوم با وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد اما سعودی‌ لیکس اعلام نکرد که آیا وزیر امور خارجه انگلیس در این دیدار موضوع افراد زیر سن قانونی را که با مجازات اعدام روبرو هستند مطرح کرده است یا خیر.

پنج‌شنبه گذشته دادگاه سعودی حکم اعدام مصطفی الدرویش را که در کودکی در سال ۲۰۱۵ دستگیر شده بود، تأیید کرد.

این دادگاه، الدرویش را به مشارکت در "اقدامات شورشی" علیه دولت در مناطق شیعه نشین در شرق عربستان متهم کرده است.

نزدیکان الدرویش در این باره گفتند که وی با اجرای حکم اعدام مواجه است.

دومین فردی که با مجازات اعدام روبه‌رو است، عبدالله الحویطی است که در اکتبر ۲۰۱۹ توسط دادگاه کیفری عربستان به اتهام قتل و سرقت مسلحانه در ۱۷ سالگی به همراه پنج متهم دیگر محکوم شد.

الحویطی در این باره گفت که وی مجبور به اعتراف به جرایم ادعایی تحت شکنجه شده و خانواده‌اش نیز گفته‌اند که شواهد دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند فرزندشان در صحنه جرم حضور نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین