کد خبر: ۷۱۲۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

حشد الشعبی برای برگزاری رژه نظامی بزرگ آماده می‌شود

گروه‌های عراقی قصد دارند به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی رژه نظامی مرکزی برگزار کنند.
حشد الشعبی برای برگزاری رژه نظامی بزرگ آماده می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اینترنتی العربی الجدید نوشت: گروه‌های عراقی قصد دارند به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی رژه نظامی مرکزی برگزار کنند.

شخصیت‌های سیاسی و ناظران معتقدند هدف از برگزاری این رژه ارسال پیام به داخل و خارج است.

روز ۱۳ ژوئن که مرجع دینی عراق فتوای جهاد کفایی را صادر کرد روز تاسیس الحشد الشعبی اعلام شده است.

یک مسئول عراقی در گفتگو با العربی الجدید گفت: الحشد الشعبی برای رژه‌ای بزرگ با مشارکت همه گروه‌های آن آماده می‌شود. گفتنی است این موضوع به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هم اعلام شده است که قرار است رژه‌ای مانند رژه سالروز تاسیس ارتش و پلیس عراق برگزار شود.

این رژه قرار است به صورت مرکزی برگزار شود و گروه‌های دیگر هم در مناطق حضور خود مراسم برگزار می‌کنند. این مسئول عراقی اعلام کرد الکاظمی با برگزاری رژه موافقت کرده و خواسته است این مراسم با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک برگزار شود. اما مشخص نیست الکاظمی در این مراسم حضور خواهد یافت یا خیر.

تاریخ پیشنهادی برای رژه ۱۴ ماه جاری است، اما هنوز مکان و زمان آن قطعی نشده است.

رعد الدهلکی نماینده پارلمان از ائتلاف القوی العراقیه گفت: بسیج مردمی قصد دارد با این رژه پیام‌هایی به داخل و خارج ارسال کند. پیام به داخل این است که آن‌ها جزئی از دولت هستند. آن‌ها همچنین می‌خواهند قدرت خود را به نمایش بگذارند.

فاضل الفتلاوی عضو ائتلاف الفتح گفت این رژه با موافقت نخست وزیر برگزار می‌شود. این رژه نمایش قدرت حکومت است و پیامی جز به تروریست‌ها و نیرو‌های خارجی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین