کد خبر: ۷۱۲۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

نصرالله: در میان شما هستم/ امیددارم که در مسجد الاقصی نماز بخوانیم

"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان عصر سه‌شنبه گفت: از محبت دوستداران قدردانی می‌کنم و به آنان اطمینان می‌دهم که با آنها و در میان آنها هستم و راه را به یاری خداوند با آنان ادامه خواهیم داد.
نصرالله: در میان شما هستم/ امیددارم که در مسجد الاقصی نماز بخوانیم
آفتاب‌‌نیوز :

سید نصرالله که در مراسم سی‌امین سالگرد تأسیس شبکه "المنار" لبنان سخن می‌گفت، تصریح کرد: همچنان آرزو دارم و امید دارم که ما همگی با هم در مسجد الاقصی نماز خواهیم خواند.

وی افزود: من از همه کسانی که ابراز محبت کردند تشکر می کنم و به همه دوستداران اطمینان می دهم که وضعیت ما خوب است.

نصرالله ادامه داد : خدا را شکر در میان شما هستم و امید زیادی دارم که در مسجد مبارک الاقصی نماز اقامه کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از همه کسانی که در تأسیس، موفقیت و توسعه شبکه المنار نقش داشتند و در مقدمه آنها "سید عیسی طباطبایی" قدردانی کرد.وی گفت: المنار، شبکه‌ای نیست که به دنبال سود یا در اندیشه رقابت و فتنه انگیزی باشد، بلکه شبکه آرمان و پیام فداکاری است که [برای مقاصد خود] هزینه می‌پردازد.

نصرالله گفت: اصلی ترین انگیزه‌ای که موجب پخش ماهواره‌ای شبکه "المنار" شد، انتفاضه در فلسطین بود و این تایید می کند که المنار شبکه آرمان ملت فلسطین است.

نقش المنار در جنگ علیه یمن
نصرالله افزود: با آغاز تجاوز عربستان علیه یمن، شبکه المنار صدای مردم مظلوم یمن بود و تاوان شبکه المنار این بود که از ماهواره‌های عرب‌ست و نایل‌ست حذف شد.

وی اظهار کرد : شرط آنها برای بازگشت المنار به این دو ماهواره این بود که دیگر از کشته شدن کودکان وغیرنظامیان توسط ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن صحبت نکند.

او اضافه کرد: امروز آمریکا و عربستان دچار یک شکست مفتضحانه‌ای شده‌اند و دنبال راه خروج از جنگ یمن می‌گردند.

دبیرکل حزب الله گفت: ما از روز نخست تجاوز علیه یمن، به قدرت مردم برای پایداری وپیروزی ایمان راسخ داشتیم.

وی گفت: در جنگ تموز (33 روزه سال 2006) المنار آماده و حاضر بود و فداکاری کرد ، و تصویر و صدای این رسانه همچنان موجود بود و از میان نرفت.

شکست نتانیاهو
نصرالله در خصوص فلسطین و مسجد الاقصی افزود: آنچه در فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در جریان است، نشان می‌دهد که ما در برابر دشمن کینه توز و احمق مواجهیم که در بحران‌های داخلی، فرار رو به جلو می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به شکست "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: نتانیاهو امروز شکست خورده است و در شرایط بحرانی قرار دارد و ممکن است برای برون رفت از بحران های خود به گزینه‌های متفاوت و بی پروا دست بزند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: فلسطینی‌ها در غزه ، قدس ، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال 1948 عزمی راسخ در حمایت از قدس و مقدسات دارند و ملل اسلامی باید همچنان مسئولیت های خود را در این باره بپذیرد.

نصرالله افزود: ما سخت تلاش می کنیم تا به اینجا برسیم که هرگونه هتک حرمت به قدس شریف به معنای یک جنگ منطقه‌ای است.
وی تأکید کرد: آنچه را که آنها [متجاوزان] در حمله نظامی [به یمن] نتوانستند به دست آورند ، آنها می خواهند با تحریم های اقتصادی و محاصره مردم یمن به آن برسند. آمریکا دست به فریبکاری می زند و خود را ناجی جنگ یمن می داند، چرا که می خواهد به جنگ پایان دهد و محاصره یمن را متوقف کند.

امام خمینی ،الگو برای بشریت

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تقارن ارتحال امام خمینی ( ره) و تأسیس شبکه المنار افزود که این دومین سالی است که در آن تاسیس شبکه المنار مصادف با ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است که سالروز ارتحال ایشان چند روز پیش بود.

وی افزود: امام بزرگوار امت اسلام را زنده و اسلام را در قرن بیست احیا کرد و فقط انقلابی مردمی یا نظامی و سیاسی بنا نکرد بلکه یک جایگزین متمدنانه برای بشریت در این زمان ارائه کرد و روحیه انقلابی گری علیه استکبار، ظلم، طغیان و روح مقاومت ضد اشغالگران و جنگ طلبان را احیا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین