کد خبر: ۷۱۲۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

چند درصد مردم به دنبال لوازم خانگی خارجی هستند؟

رئیس انجمن قطعه سازان لوازم خانگی از صادرات برخی قطعات لوازم خانگی به انگلستان و ترکیه خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد مصرف را کالاهای خارجی تشکیل می‌دهد و دلیل گرایش برخی مصرف کنندگان به کالای خارجی نیز لوکس پرستی و اعتقاد دیرینه به خوب بودن کالای خارجی است.
چند درصد مردم به دنبال لوازم خانگی خارجی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مرسل صدیق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز کار «انجمن تولیدکنندگان قطعات لوازم خانگی» اظهار کرد: وظایف و اهداف این انجمن از الگوهای توسعه صنعتی کشورهائی چون کره جنوبی و ترکیه گرفته شده است که نخست بر تولید قطعات با کیفیت طبق استانداردهای جهانی متمرکز شدند و پس از اصلاح ساختار کیفی و کمی قطعات به سوی تولید محصولات باکیفیت حرکت کردند. مدل‌های توسعه در دو صنعت پیشران یعنی صنایع خودرو و صنایع لوازم خانگی نخست تقویت کیفی و کمی قطعات این محصولات است.

به گفته وی در حال حاضر برخی از قطعات صنعت لوازم خانگی با اخذ استانداردهای بین المللی و رسیدن به کیفیت مطلوب به صادرات رسیده و به کشورهائی اروپائی همچون انگلستان و ترکیه صادر می‌شود.

رشد سالانه ۱۰ درصدی مصرف لوازم خانگی در کشور

صدیق با بیان اینک انجمن قطعه سازان لوازم خانگی تاکنون ۷۴ عضو موثر را جذب کرده و در حال تکمیل لیست اعضاء تا ۲۵۰ واحد است، در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت تولید قطعات در کشور، گفت: تولید قطعات به میزان تولید محصول نهایی وابسته است. کل بازار مصرف لوازم خانگی را که شامل تولید داخلی و واردات است حدود ۸ میلیارد دلار عنوان کرد که به علت رشد جمعیت، گرایش به نوسازی لوازم خانگی، استفاده از لوازم با امکانات بیشتر و شروع صادرات به سایر کشورها با رشد سالیانه حدود ۱۰ درصد در حال افزایش است.

تولید برخی قطعات ایرانی به انگلیس و ترکیه!

رئیس انجمن قطعه سازان لوازم خانگی همچنین در پاسخ به سوالی درباره توان تولید داخل در بخش قطعات لوازم خانگی اظهار کرد: تقریباً توان تولید تمام قطعات لوازم خانگی در کشور وجود دارد، اما در برخی از این قطعات مثل یخچال و اجاق گاز امکان رقابت و صادرات هم ایجاد شده اما در برخی دیگر هنوز به کیفیت قابل قبول برای رقابت نرسیدیم. بنابراین برخی از قطعات لوازم خانگی به انگلستان و ترکیه صادر می‌شود چون مزیت رقابتی بسیار بالائی در تولید این قطعات لوازم خانگی وجود دارد که از جمله آن مواد اولیه داخلی است که ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد می‌کند.

به گفته وی قطعه سازی اشتغال مستمر ایجاد می‌کند، چرا که طبق یک برآورد هر فرد در سال حدود ۱۰۰ دلار لوازم خانگی مصرف می‌کند و این مصرف مستمر است و بنابراین موجب توسعه پایدار می‌شود.

۷۵ درصد قیمت تمام شده لوازم خانگی مربوط به قطعات است

صدیق با بیان اینکه در صنعت لوازم خانگی سهم قطعات در قیمت تمام شده حدود ۷۵ درصد است که در نتیجه ارزشی حدود ۶۰۰ میلیارد دلار را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: علیرغم تولید محصولات باکیفیت در کشور حدود ۱۰ درصد مصرف را کالاهای خارجی تشکیل می‌دهد که به طرق مختلف وارد کشور می‌شود و دلیل گرایش برخی مصرف کنندگان به کالای خارجی لوکس پرستی و اعتقاد دیرینه به خوب بودن کالای خارجی است.

وی با بیان اینکه صنایع در کشور در حال گذر از وابستگی و رسیدن به استقلال کامل است، اظهار کرد: نسل جدید مهندسین و مدیران تحصیل کرده که بتدریج جایگزین مدیران سنتی می‌شوند تحول بزرگی در صنایع باکیفیت و پیشرفته ایجاد خواهند کرد. یک پژوهش در کشور آلمان نشان داده اکثر شرکتهائی که ورشکسته شده‌اند دارای مدیران سنتی بوده که نتوانسته‌اند خود را با نظم جدید جهانی صنایع که متکی بر علم و فناوری (Science & Technology) است مطابقت بدهند. پایه اصلی صنایع علم است که از طریق تحقیق آکادمیک و روش‌های تحقیقاتی (R&D) بدست می‌آید.

مرسل صدیق همچنین خاطر نشان کرد که اگر وزارت صنایع از قطعه سازان لوازم خانگی همانند قطعه سازان صنایع خودرو حمایت همه جانبه داشته باشد تحول عظیمی در حوزه صنایع لوازم خانگی ایجاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
2
یه تلویزیون الجی داریم از ۹۳داره کار میکنه یکی هم اسنوا داریم که تا حالا دوبار صفحه عوض کردیم خودتون قضاوت کنین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین