کد خبر: ۷۱۳۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد

رئیسی: شرایط سفره مردم، کسب و کار مردم و وضعیت خراب دولت را تغییر خواهم داد

ابراهیم رئیسی گفت: اساس حرکت انبیا بر اساس اجرای عدالت بود؛ حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و به علاوه عدالت است. فقر نباید باشد و عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد. ما با کمک جوانان، شرایط سفره مردم، کسب و کار مردم و وضعیت خراب دولت را تغییر خواهیم داد. بیکاری یک جوان و ناله یک بی‌نوا، مشکل یک بانوی سرپرست خانواده، مساله یک کارگر دغدغه من است. ائتلاف ما با کشاورزان، کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان، بانوان و همه مردم خواهد بود، علیه فساد، ناکارآمدی، زد و بند و سیاسی‌کاری. ائتلاف همه مردم ایران علیه نابرابری.
رئیسی: شرایط سفره مردم، کسب و کار مردم و وضعیت خراب دولت را تغییر خواهم داد
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم خوزستان که چهارشنبه شب (۱۹ خردادماه) در ورزشگاه تختی اهواز انجام شد، اظهار کرد: خوزستانی‌ها مرزبانان قهرمان ایران اسلامی هستند. امروز شرایط، شرایط خاصی است.

وی افزود: امروز باید شرایط کاملا درک شود. چه شرایط و وضعیتی در کشور وجود دارد؛ آنچه مسلم است وضع اداره امور اجرایی در کشور به شکلی است که مردم را نگران و جوانان را ناامید کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مردم روزگاری نو را طلب می‌کنند. اول باید رویکردها و جهت‌گیری‌ها متفاوت شود. اساس تغییر باید عدالت‌خواهی باشد و اساس تحول، حق‌خواهی باشد زیرا محور، عدالت است. مردم با نداشتن و کمبودها می‌سازند اما با تبعیض هرگز، زیرا مردم با بی‌عدالتی سازگار نیستند.

وی افزود: اساس حرکت انبیا بر اساس اجرای عدالت بود؛ حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و به علاوه عدالت است. فقر نباید باشد و عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی گفت: مزه شیرین عدالت باید به کام مردم بیاید. مردم عدالت را فریاد می زنند و با هرگونه فساد مخالف هستند. عدالت بدون مردم‌سالاری امکان‌پذیر نیست و با حضور مردم می‌توان عدالت را اجرا کرد.

وی افزود: به تعبیر امام علی(ع) جامعه‌ای به پاکی و قداست خواهد رسید که ضعیف بتواند حق خود را بدون لکنت زبان و قوی بیان کند. اگر ضعفا و مظلومان حق‌شان را با لکنت بیان کنند باید تردید کرد زیرا اساس آن است که باید حق‌خواهی صورت بگیرد.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: آنچه خوزستانی‌ها را رنجیده‌خاطر کرده برخی تبعیض‌ها و عمل نشدن به قوانین و مقررات است. سوال جدی مردم خوزستان که دارای منابع عظیم نفت و گاز و تاسیسات فولادی و کشت و صنعت‌های نیشکری و رودخانه‌های کارون‌، دز، کرخه و مارون و... و همجواری با بازارهای مصرف همسایه است، این است که چرا در خوزستان نگران یافتن شغل و کار هستیم؟ و چرا جوان تحصیلکرده ما در خوزستان بیکار باشد؟ آیا برای شغل و کار باید در کشور معطل باشد؟

وی افزود: امروز ۴۰ درصد از ظرفیت تولیدی کشور معطل است. امروز باید اقتصاد دریا، فضای مجازی و پیشرانه صنعت را فعال کنیم و اشتغال را برای بسیاری از جوانان فراهم کنیم.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: جوانان وضعیت خوزستان را می‌دانند؛ چرا در شرایطی که خوزستان می‌تواند قطب کشاورزی، صنایع و گردشگری و بسیاری از محورهای توسعه‌یافتگی باشد، جوانان معطل شغل هستند؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حلقه مفقوده کشور، مدیریت کارآمد انقلابی است و اگر چنین مدیریتی باشد همه امکانات و ظرفیت‌ها را به کار خواهد گرفت. استفاده از نیروهای بومی در خوزستان از خواسته‌های بحق مردم خوزستان است. ما در خوزستان مدیران بومی کارآمدی داریم که در سطوح مختلف مدیریتی می‌توان از وجود آن‌ها استفاده کرد.

رئیسی ادامه داد: چرا نسبت به نیروهای بومی کارآمد بی‌توجهی می‌شود؟ نیروهای بومی کارآمد، دلسوز و تحصیلکرده باید به استان، کشور و سرزمین خود خدمت کنند و باید میدان را برای آن‌ها فراهم کرد و این کار کاملا قابل انجام است.

وی افزود: چرا حق آلایندگی قانونی که برای خوزستان است به این استان تخصیص پیدا نمی‌کند؟ ۳۰ هزار میلیاردی که مربوط به بحث نفت و گاز و حق آلایندگی است، به استان خوزستان اختصاص داده نمی‌شود. ما معتقد هستیم که غیر از مواردی که در قانون آمده است، بسیار می‌توان در مورد خوزستان برنامه‌ریزی کرد.

رئیسی خطاب به جوانان گفت: با علم و اطلاع از توانایی‌ها و ظرفیت کشور و خوزستان می‌گویم که وظیفه پیگیری مسکن و اشتغال به عهده دولت است. ازدواج از شما و ایجاد اشتغال و مسکن از دولت و با پیگیری دولت خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید شبکه فاضلاب در خوزستان هر چه سریعتر اجرایی شود، ادامه داد: چرا وقتی در خوزستان باران می‌آید همه احساس خطر می‌کنند؟ باران نعمت خدا است و همه باید احساس آرامش کنند اما چون شبکه‌های فاضلاب در خوزستان عملی نشده‌اند، در زمان باران مردم خوزستان نگران هستند زیرا در خانه‌های‌شان مشکلات جدی ایجاد می‌شود.

رئیسی افزود: بهره‌مندی مردم خوزستان از آب آشامیدنی سالم از حقوق اولیه مردم استان است. بعضی بدخواهان شایعاتی مطرح کرده‌اند که فلانی می‌خواهد آب خوزستان را به جایی دیگر منتقل کند. چرا این حرف را می‌زنید؟ ظرفیت آب خوزستان مربوط به مردم این استان است. نیازهای خوزستان جزو اولویت‌های اولیه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
4
چند ساله همتون دارین این حرفارو تکرار می کنین؟ 8 سال دیگه هم که تو بری یکی دیگه همینارو میگه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین