کد خبر: ۷۱۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
تبلیغات

چگونه بوستر پمپ را راه اندازی کنیم؟

محلی که برای راه‌اندازی بوستر پمپ ایجاد شده است باید تحمل وزن دستگاه را داشته و بهتر است برای جلوگیری از ارتعاشات آن در حین کار کردن، شاسی اصلی از طریق پیچ کردن به زمین اتصال یابد. همچنین برای محیط‌هایی که احتمال یخ‌زدگی در فصول سال سرد می‌رود باید تصمیمات لازم از قبل برای جلوگیری از یخ‌زدگی اتخاذ گردد.
چگونه بوستر پمپ را راه اندازی کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

در سال‌های اخیر با رو به کاهش یافتن منابع آب‌های زیر زمینی و مواجهه عمومی با بحران کمبود آب، مردم و مسئولین به این چاره افتادند که اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بحران اتخاذ نمایند. یکی از بخش‌هایی که مصرف آب بالایی را به‌ همراه دارد بخش کشاورزی است. به‌ همین جهت صنعتی نمودن بخش کشاورزی و استفاده از تجهیزات صنعتی و به روز از جمله اقدامات لازمی بود که اقبال مردم را به سمت آن سوق داده است. استفاده از پمپ‌های آبرسانی مجهز به بوستر پمپ برای تنظیم فشار و میزان شدت آب در زمین‌های کشاورزی و ساختمان‌های بلند و زمین‌های ورزشی یکی از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌باشد که برای نصب و راه‌اندازی بوستر پمپ آب باید از متخصصین مربوطه در این حوزه استفاده نمود. تجهیزات صنعتی بکار رفته در کشاورزی صنعتی و لوله‌کشی تمامی ساختمان‌ها باید به شکل صحیح و مطابق با اصول مربوطه مورد استفاده قرار گیرد تا اهداف مورد انتظار از راه‌اندازی بوستر پمپ حاصل گردد.

با کم شدن منابع آبی، برای رساندن آب به زمین‌های کشاورزی و طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری با فواصل زیاد، استفاده از پمپ آب کاربرد یافت که برای کشیدن و پمپاژ آب از چاه‌های عمیق نیاز به نصب بوستر پمپ آبرسانی در پمپ‌های مورد مصرف شد. اما چون تمامی تجهیزات صنعتی با جریان برق کار می‌کنند، برای کنترل میزان شدت جریان برق باید تابلوهای برقی تعبیه شوند که در این نوشتار ضمن معرفی و بررسی و تشریح نحوه عملکرد و راه‌اندازی بوستر پمپ، به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد که تابلو برق چیست؟

معرفی و راه‌اندازی بوستر پمپ آب

قبل از اشاره به نحوه راه‌اندازی بوستر پمپ آب، لازم است تعریفی از بوستر داشته باشیم. همان‌ طوری که اشاره شد با روند کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، اقدام به حفر چاه‌های با عمیق زیاد در حوالی زمین‌های کشاورزی رونق گرفته است. برای این که آب حاصل از این چاه‌ها از اعماق زمین بیرون کشیده شود و با طی فواصل طولانی به مزارع وسیع کشاورزی با مساحت‌های زیاد و همچنین ساختمان‌های مرتفع با زیربنای بزرگ برسد از پمپ‌های مجهز به دستگاهی بنام بوستر پمپ آبرسانی استفاده می‌کنند. این دستگاه همچنین برای رساندن آب و مایعات به برج‌های بلند و آسمان‌خراش، بیمارستان‌ها و ورزشگاه‌ها کاربرد دارند که به‌ همین خاطر در دسته‌های خانگی، آتش نشانی و آبرسانی تقسیم‌بندی می‌شوند.

موارد استفاده از بوستر پمپ معمولاً برای زمانی است که فشار نرمال سیستم کم است و باید افزایش یابد. بوستر پمپ مایعات را به محفظه پمپاژ وارد می‌کند تا دیفرانسیل فشار موردنیاز برای پمپاژ در یک سرویس دارای درجه حرارت ایجاد شود. پمپ‌های خود شوفاژ سطح خلأ کافی را ایجاد می‌کنند تا مایع را به داخل ورودی بدون کمک خارجی بکشند.

شایسته است بوستر پمپ به صورت مجموعه‌ای کامل و همراه با کلیه لوازم جانبی آن به محل اجرا و نصب ارسال گردد.

این دستگاه بهتر است در محل خشک و فضایی بسته نصب شده و از منابع تولیدکننده حرارت فاصله زیادی داشته باشد و می‌بایست در محیط‌هایی که سخت نبوده تعبیه شده و مقداری فضای اضافی برای هرگونه تعمیرات احتمالی و یا تعویض قطعات فرسوده در نظر گرفته شود. در مواقعی که وضعیت هوا بارانی است نباید مورد استفاده قرار گیرند زیرا ممکن است موتور آن با جرقه‌های الکتریکی مواجه شده و مختل گردد. همچنین تابلو برق و شیر فلکه آن باید در دسترس باشد.

چگونه بوستر پمپ را راه اندازی کنیم؟

میزان حداکثر فشاری که بوستر بنا به نوع آن و مصرف آن می‌بایست ایجاد شود تعیین و مشخص شود به‌ گونه‌ای که مجموع فشار ورودی به دستگاه و فشار تولید شده در آن از میزان فشار قابل تحمل بوستر افزون نگردد و از نوع بوستر پمپ آب برای سایر مصارف نظیر فرآورده‌های نفتی استفاده نگردد.

برای جلوگیری از وجود هرگونه اختلالات برقی و ایجاد جرقه‌های الکتریکی باید نهایت احتیاط را لحاظ داشته و از متخصص با تجربه برقی جهت سیم‌کشی استفاده نمود تا تمامی موارد ایمنی رعایت گردد.

استفاده از لوله‌های انعطاف‌پذیر و متناسب با فشار میزان فشار آب مناسب بوده و بهتر است در مسیر ورودی برای جلوگیری از وارد شدن هر شئ، یک فیلتر نصب شده و آب تمیز و پاکی وارد بوستر گردد.

راه‌اندازی بوستر پمپ جهت آبرسانی و آتش‌نشانی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. زیرا بوستر پمپ‌های آتش‌نشانی از نوع دور ثابت بوده و فقط در مواقعی که مکانی یا ساختمانی دچار حریق شده باشد روشن و مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بوستر پمپ آبرسانی از نوع دور متغیر تهیه شده و در کلیه ساعات شبانه‌روز کار می‌کند.

محلی که برای راه‌اندازی بوستر پمپ ایجاد شده است باید تحمل وزن دستگاه را داشته و بهتر است برای جلوگیری از ارتعاشات آن در حین کار کردن، شاسی اصلی از طریق پیچ کردن به زمین اتصال یابد. همچنین برای محیط‌هایی که احتمال یخ‌زدگی در فصول سال سرد می‌رود باید تصمیمات لازم از قبل برای جلوگیری از یخ‌زدگی اتخاذ گردد.

شایسته است نصب هم بوستر پمپ و هم تابلو برق توسط متخصص ماهر یک شرکت نصب شود تا هرگونه تناقضات احتمالی کابل‌کشی و ... به راحتی قابل رفع باشد.

توجه به توصیه‌های نصاب در حین راه‌اندازی بوستر پمپ برای نحوه کارکرد درست و نگهداری را باید مد نظر قرار داده و با در ارتباط بودن شرکت سازنده و مجری کار، کلیه سرویس‌های لازم در موعد مقرر انجام گردد.

راه‌اندازی بوستر پمپ با توجه به انواع آن با یکدیگر متفاوت می‌باشند. نوع دور ثابت آن جزء قدیمی‌ترین روش‌ها محسوب شده و به‌ علت نصب ساده، هزینه کمتری را نیز در پی دارد. راه‌اندازی با درایو یا اینورتر این امکان را فراهم می‌سازد که پمپ بوستر متناسب با مقدار مصرف آب وارد مدار جریان شوند. همچنین برای راه‌اندازی بوستر پمپ با دور متغیر می‌بایست از اینورترهایی با بردهای مخصوص استفاده گردد.

چگونه بوستر پمپ را راه اندازی کنیم؟

برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عوامل جانبی محیطی در تجهیزات الکتریکی و همچنین ضرورت رعایت حداکثری ضریب ایمنی بهتر است تمامی تجهیزات اتصالات برقی در محفظه بسته‌ای به نام تابلو برق نصب گردند. اهمیت و ضرورت محفظه بسته تابلو برق این امکان را دارد که کلیه قسمت‌های برقی در معرض دید و دسترس تکنسین برق قرار داده شود تا کار کردن در آن به راحتی صورت پذیرد. همچنین با مشاهده نشانگرهای تعبیه شده بر آن، تمامی فعل و انفعالات کارکرد دستگاه پس از راه‌اندازی بوستر پمپ تحت کنترل قرار خواهد گرفت و هرگونه اختلالات خارج از عملکرد قابل رفع خواهد بود.

قابل ذکر است کلیه امور مربوط به راه‌اندازی بوستر پمپ می‌بایست توسط تکنسین‌های ماهر و باتجربه انجام شود که در این راستا کارکنان شرکت تلمبه موتور غرب (https://westpumpiran.com/) با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و با تجربه کاری بالا تمامی امور مربوطه را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت و ضمانت کاری برای کاربران متقاضی به مورد اجرا می‌گذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین