کد خبر: ۷۱۳۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
تبلیغات

گرفتار در روزمرگی؛ نگاهی اجمالی به کتاب جاده انقلابی

با انتشار این رمان «ریچارد ییتس» مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد جایزه ملی شد. همچنین در سال ۲۰۰۵ تایم «جاده انقلابی» را یکی از صد رمان برتر انگلیسی از سال ۱۹۲۳ دسته‌بندی کرد.
گرفتار در روزمرگی؛ نگاهی اجمالی به کتاب جاده انقلابی
آفتاب‌‌نیوز :

انسان برای زندگی نیازمند موارد بسیاری است. ما انسان‌ها برای اینکه دچار کسالت و خستگی نشویم اهداف و آرزو‌هایی در نظر می‌گیریم و برای آن‌ها تلاش می‌کنیم. یا برای بهتر زندگی کردن سعی می‌کنیم از سنت‌های حاکم بر جامعه خودمان فاصله بیشتری تا نسل قبلی داشته باشیم و اشتباهات خانواده‌ها را دوباره تکرار نکنیم. اگرچه موارد بسیاری هستند که باید در زندگی از آن بهره ببریم، اما می‌دانیم که هر انسانی بنابر محیط و جامعه‌ای که در آن زیست می‌کند، دچار یکسری ضوابط و محدودیت‌ها می‌شود. گیر افتادن در تکرار زندگی و اسیر روزمرگی شدن انسان‌ها را رد هر جای دنیا، به شدت افسرده و غمگین می‌کند.

این موارد بیان شدند تا به داستان «جاده انقلابی» نوشته «ریچارد ییس» توجه کنیم. «ییس» داستانش را بر همین اساس نوشته است. انسان‌هایی که می‌خواهند سنت گذشته را رها کنند و به سوی آرزوهایشان بروند! هستی‌گرایی معنای زندگی را آنچه که ما برایش در نظر می‌گیریم می‌داند در غیر اینصورت زندگی را بی‌معنا می‌شناسد. اما آیا همه انسان‌ها برای معنا بخشیدن به زندگی موفق می‌شوند؟ یا بیشتر افراد گرفتار روزمرگی باقی می‌مانند؟ «ریچارد ییس» هم با توجه به یک خانواده توانسته داستانی تراژیک از ناکامی‌ها و شکست‌ها همچنین آرمان‌ها و امید‌های انسانی را در جامعه پس از جنگ آمریکایی به مخاطب نشان دهد.

با انتشار این رمان «ریچارد ییتس» مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد جایزه ملی شد. همچنین در سال ۲۰۰۵ تایم «جاده انقلابی» را یکی از صد رمان برتر انگلیسی از سال ۱۹۲۳ دسته‌بندی کرد.

مروری بر کتاب «جاده انقلابی»

داستان درباره یک زوج خوشبخت آمریکایی در دهه پنجاه میلادی است. این زوج نگران آینده هستند. آرزو‌هایی که در پوستر‌های دهه پنجاه نمایش داده می‌شود. در این تبلیغات خانواده‌های حومه نشین بسیار خوب و خوشبخت هستند. اما غافل از اینکه جامعه آمریکا بعد از جنگ سنت‌هایش را حفظ کرده است. مرد باید کار خوب با حقوق و درآمد کافی داشته باشد و خانواده را تأمین کند. زن هم وظیفه زایمان و بچه‌داری را به دوش بکشد. اما خانواده ویلر دیگر این تفکرات حاکم را نمی‌پسندد. زن و مرد داستان بیشتر از اینکه به فکر فرزندان خود باشند، دنبال آرزو‌هایی هستند که زندگی فرصت رسیدن به آن را نداده است؛ بنابراین برای مردمی که ساکن شهرک انقلابی‌اند، عجیب و غیر قابل قبول می‌شوند. زوج آمریکایی دنبال بیرون آمدن از سنت هستند و از اینکه شبیه خانواده‌هایشان باشند هراس دارند. زن به شوهرش پیشنهاد رفتن به پاریس را پیش می‌کشد؛ اما مرد اهل تغییر نیست. او دلخوش به ترفیع گرفتن از شغلی است که ازش تنفر دارد. معشوقه کند ذهنی هم، سبب می‌شود برای لحظاتی حماقتش پوشیده باشد. در نهایت زن که هر روز بیشتر حس افسردگی و پوچی دارد؛ متوجه می‌شود که برای سومین بار باردرا است. او چاره را در سقط جنین می‌بیند اما...

گرفتار در روزمرگی؛ نگاهی اجمالی به کتاب جاده انقلابی

ناگفته نماند: از داستان «جاده انقلابی» یک فیلم اقتباسی توسط «سام مندس» در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. این فیلم برای نقش مکمل مرد نامزد جایزه اسکار بود، همچنین برنده بهترین هنرپیشه زن فیلم درام از گلدن گلوب شده است.

داستان «جاده انقلابی» توسط «فرناز حائری» ترجمه شده است و انتشارات برج کتاب را برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.

دوستداران مطالعه دقت کنید؛ کتاب جاده انقلابی با تخفیف و ارسال پستی رایگان از سایت بنوبوک برای شما عزیزان فراهم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین