کد خبر: ۷۱۳۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

توضیح رئیسی درباره تجمع جنجالی در اهواز، طعنه به آملی لاریجانی و پاسخ به انتقادهای همتی و مهرعلیزاده

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع دغدغه های مردم برگزار شد.
توضیح رئیسی درباره تجمع جنجالی در اهواز، طعنه به آملی لاریجانی و پاسخ به انتقادهای همتی و مهرعلیزاده
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آخرین مناظره انتخاباتی با موضوع دغدغه های مردم گفت: ما نشست های زیادی با مردم داشتیم و در دستگاه قضایی ارتباط بسیاری با مردم داشتم و به دلیل ارتباطم با مردم برای مهمترین آن ها راهکار پیدا کردم‌، اگر رای مردم به بنده تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برنامه اقتصادی در سه بخش عبارتند از اصلاح دولت و مبارزه با فساد و حمایت از خانواده ها و اقشار محروم و جهش در تولید. یکی از مشکلات مردم مساله فساد است و ما در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم اما برخورد با فساد در دولت است. افرادی که الوده به فساد باشند جایشان در دولت نیست؛ باید سامانه جامع اقتصادی ایجاد کرد.

رئیسی بیان کرد: ایجاد سامانه شفافیت در دولت ضروری است که تمام قراردادها در سامانه و پشت ویترین قرار گیرد و من ۳۵ الی ۴۰ شرکت را در زمانی که در استان قدس بودم در اختیار مردم گذاشتم و این امر باعث افزایش اعتماد عمومی می شود.

وی تاکید کرد: شفافیت مهم است و اگر شفافیت اجرا شود زمین خواری و قاچاق کالا و فرارهای مالیاتی کنترل می شود. در تحول ساختاری باید تحول در نظام بانکی صورت گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: باید اصلاح نظام مالیاتی صورت گیرد و ایجاد سامانه هوشمند برنامه ای جدی است. کاهش مالیات از ۲۵ به ۱۰ درصد قابل انجام است.

رییسی گفت: تحول در ادارات قابل انجام است.

وی ادامه داد: باید بسترهای فساد از بین برود و خیلی از نظارت های پیشینی باید پسینی شوند. بیش از ۵ میلیون بیکار داریم و ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال امر دست یافتنی است. همچنین اولین مساله کنترل گرانی قابل انجام است.

رییسی گفت: ما بانک‌ها را یکی از موانع تولید می‌دانیم. معوقات بانکی باید به طور جدی پیگیری شود و روندهای بانکی اصلاح شود.

رییسی ادامه داد: تورم ۳۲۰ درصدی در هشت سال اصلا قابل قبول نیست. مردم این وضعیت را چگونه تحمل کنند؟ تورم باید به سمت یک رقمی شدن حرکت کند. همچنین مدیریت بازار ارز و رفع وابستگی سفره مردم به قیمت ارز باید به طور جد در دستور کار باشد. نظارت بر بازار باید افزایش یابد و حداقل معاش مردم باید با کارت خرید سه دهک پایین تامین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
1
مجوز یک بحث است رعایت مجوز بحث دیگر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین