کد خبر: ۷۱۳۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

آن‌چه باید در مورد گرمازدگی بدانید!

پزشک عمومی گفت: عموما کودکان، افراد مسن و افراد درگیر با بیماری‌های قلبی و عروقی مستعد گرمازدگی هستند، گرمازدگی طیف وسیعی از علائم مانند سردرد، بدن‌درد، پیچش و گرفتگی عضلات، تهوع و استفراغ و بی‌حالی را شامل می‌شود، در موارد شدید گرمازدگی ممکن است فرد دچار تشنج و مرگ شود.
آن‌چه باید در مورد گرمازدگی بدانید!
آفتاب‌‌نیوز :

علی اکبر نادری درخصوص گرمازدگی در فصول گرم سال، اظهار کرد: گرمازدگی در اثر قرارگرفتن فرد در برابر تابش مستقیم نور خورشید برای مدت طولانی ظاهر می‌شود و در افراد باتوجه به شرایط بدنی آن‌ها عوارض متفاوتی دارد، عموما کودکان، افراد مسن و افراد درگیر با بیماری‌های قلبی و عروقی مستعد گرمازدگی هستند.

این پزشک عمومی افزود: گرمازدگی طیف وسیعی از علائم مانند سردرد، بدن‌درد، پیچش و گرفتگی عضلات، تهوع و استفراغ و بی‌حالی را شامل می‌شود، در موارد شدید گرمازدگی ممکن است فرد دچار تشنج و مرگ شود.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از بروز گرمازدگی، تصریح کرد: افراد باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید به خصوص در اواسط روز اجتناب کنند و فعالیت‌های خود را به ساعات خنک مانند اوایل صبح و اواخر روز موکول کنند.

نادری اضافه کرد: همچنین مصرف منظم آب و مایعات، میوه‌های حاوی آب، شربت‌هایی مثل تخم‌شربتی که معمولا در فصلول گرم سال مورد مصرف قرار می‌گیرند، در جلوگیری از بروز گرمازدگی بسیار مفید هستند، اما مهم‌ترین موارد مصرف آب و مایعات و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید است.

این پزشک عمومی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی و بالا نبودن بیش از حد درجه حرارت هوا، گرمازدگی به‌صورت شدید رایج نیست و تنها در اواسط ظهر برای افرادی هم‌چون کشاورزان، کارگران ساختمانی و رانندگانی که مدت زیادی در معرض هوای گرم هستند ممکن است با علائم خفیفی مانند سردرد، تهوع و استفراغ، بیحالی و داغ شدن بدن بروز کند.

وی عنوان کرد: در زمان بروز گرمازدگی باید با انتقال فرد به یک محیط خنک و با استفاده از ابزار خنک‌کننده مانند پنکه و کولر بدن او را خنک کرد و اگر علائم شدیدتری ظاهر شد می‌توان برای خنک کردن بدن از یخ نیز استفاده کرد.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: در موارد گرمازدگی شدید نیاز است افراد به پزشک مراجعه کنند و مایعات به صورت سرم تزریقی و مسکن‌های لازم برای بیمار تجویز شود، همچنین در صورت بروز گرمازدگی به صورت حاد نیاز به بستری بیمار است، با توجه به علائمی که دراثر گرمازدگی در بدن فرد بروز پیدا می‌کند درمان‌ها و داروهای متفاوتی نیز تجویز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین