کد خبر: ۷۱۳۴۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

قاضی زاده هاشمی: هر شهرستان در دولت سلام یک پایتخت می‌شود

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: توزیع امکانات در دولت سلام تغییر می کند و هر شهرستان کشور، متناسب با ظرفیت و داشته‌ها، به یک پایتخت تبدیل می‌شود.
قاضی زاده هاشمی: هر شهرستان در دولت سلام یک پایتخت می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی زاده هاشمی عصر یکشنبه در گفت و گوی انتخاباتی با مردم سمنان در شبکه تلویزیونی استانی با تاکید بر اینکه ساختار دولت سلام از حالت متمرکز خارج می شود افزود: ساختار تصمیم گیری متمرکز را خرد می کنیم و اختیارات را مستقیم نه حتی به مراکز استان، بلکه به شهرستانها می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این ساختار استاندار وظیفه هماهنگی دارد گفت: برای هر شهرستان ماموریتی ملی تعریف می شود و هر شهرستان با توجه به ظرفیت ها به یک پایتخت خاص تبدیل می شود.

وی ادامه داد: مزیت ها و ظرفیتهای هر شهرستان را شناسایی کرده ایم و می گذاریم شهرستان طبق آن ظرفیتها پایتخت آن حوزه شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دانشگاه، نمایشگاههای ویژه، اجازه تجارت بین المللی، گمرک و اجازه دیپلماسی به شهرستان ها داده می شود.

وی با اشاره به ایده ها در پرداخت به مسایل استانها، گفت: کرونا شرایطی ایجاد کرد که امکان سرکشی به استانها برایم میسر نشد چرا که امکان تجمع بود و سلامت مردم به خطر می افتاد.

قاضی زاده هاشمی افزود: تعدادی از هموطنان به خاطر سوءمدیریت کرونا فوت کردند ولی در برخی کشورها با مدیریت مناسب کرونا به بحران تبدیل نشد.

وی با اشاره به اینکه در صدا و سیما فقط آمارها از فوتی کرونا اعلام می شود ولی مساله مدیریت مطرح نمی شود، افزود: امروز با وجود واکسن می شود بهتر مساله کرونا را مدیریت کرد.

وی مدیریت کشور در مساله کرونا را ضعیف و همین مساله را علت دورماندن خود از مردم در استانهای مختلف عنوان کرد.

ساختارهای غلط علت اصلی محرومیت هاست

قاضی زاده هاشمی ساختارها، روش های استضعاف و نبود توازن را در ۱۰۰ ساله کشور علت اصلی تبعیض در کشور عنوان و اضافه کرد: مراکز دانشگاهی، رفاهی و اشتغالزا در مناطق خاصی از کشور استقرار یافته است که البته همان مناطق نیز برخوردار نشدند و آسیب های دیگر ایجاد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این فقدان توازن مهاجرت، حاشیه نشینی، گرانی زمین، ترافیک و فقر ایجاد کرد که از عوارض برنامه ریزی غلط در توسعه است.

وی ادامه داد: امروز کشور از تبعیض گسترده رنج می برد که نیاز به برنامه ریزی برای اصلاح است، خیلی از دولت ها مدعی اصلاح بودند ولی محقق نشد چرا که دولتها بدون مردم نمی توانند کاری از پیش ببرند.

امکانات و قدرت نباید در تهران خلاصه شود

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه همه قدرت در تهران خلاصه شده است گفت: تخصیص منابع مالی و بانکی ۷۰ درصد در تهران است، ایجاد مراکز تفریحی و توزیع نیروی متخصص در تهران انجام می شود و البته بیشتر در شمال تهران.

وی ادامه داد: تورم مزمن در کشور وجود دارد به گونه ای که شکاف درآمدی افزایش یافته و تورم از جیب فقرا برداشته و به جیب ثروتمندان گذاشته می شود.

به وضعیت شهرستان‌ها باید توجه شود

وی با اشاره به بیکاری گسترده در کشور گفت: ۴۵۰ شهرستان در کشور وجود دارد که در زمینه بیکاری ۱۳۰ شهرستان دچار بحران هستند و ۳۰ شهرستان فوق بحران بیکاری دارند که مهاجرت را پیش می آورد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بسیاری از دانشجویان و سربازان با ورود به تهران در این پایتخت می مانند و به شهرستان خود بازنمی گردند در حالیکه منابعی ارزشمند برای اشتغال در شهرستان ها وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سربازی دوسال جوانان را که در سن کار قرار دارند یا می‌تواند به تحصیل و ازدواج و اشتغال بپردازد می گیرد، طی دوسال جوانان از چرخه تولید خارج می شوند، این چرخه از نخبه تا نیروی کار عادی را شامل می شود.

وی به سه میلیون فراری از سربازی در کشور اشاره کرد که دچار مشکلات متعدد هستند، و گفت: به دنبال جمع شدن سربازی اجباری هستم و در دولتم سربازی به عنوان سربازی داوطلبانه خواهد بود.

اختیارات وزرا به فرمانداران تفویض می شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت سلام به تعداد شهرستانهای کشور باید پایتخت داشته باشیم یعنی اختیاراتی که در تهران در اختیار وزراست به فرمانداران منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه اصل ۱۲۷ قانون اساسی امکان می دهد اختیارات وزرا به دیگران تفویض شود ادامه داد: مدنظر ماست که اختیارات وزرا به فرمانداران منتقل شود تا در حوزه اجرا بتوانند پاسخگو باشند.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: بودجه اکنون بین دستگاه ها تقسیم می شود و سپس به استانها می رسد، ولی برنامه داریم اعتبار مجموعه دستگاه ها را به صورت سرجمع در اختیار فرماندار قرار می دهیم تا اختیار منابع مالی شهرستان در اختیار خود شهرستان باشد.

حاکمیت به مردم بازگردانده می شود

وی گفت: حاکمیت باید به مردم بازگردانده شود و باید دولتمردان پاسخو باشند در حالیکه اکنون دولتها استیفای حقوق خود می کنند و به اسم های مختلف از جیب مردم برمی دارند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت استیفای حقوق مردم را در وظیفه دارد اما اکنون برعکس شده و راه چاره اصلاح این است که مسوولان به انتخاب مردم باشد، نخبگان در انتخاب استانداران دخیل می شوند و اگر یک سوم کارکنان از مدیری ناراضی باشد می شود طبق سامانه ای آن مدیر را استیضاح کرد.

وی با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۷۰۰ فرماندار و مدیرکل به بالا در کشور که از پول مردم حقوق می گیرند پس باید به مردم پاسخگو باشند تاکید کرد: سازمانی درست خواهیم کرد که مدیران را پاسخگو می کند.

وی یادآور شد: دولت سلام دولت همه مردم و ملت است و به مدد جوانان مردم و حق طلبی محقق می شود، دیوان سالاری اجازه تحقق قانون اساسی و مبانی انقلاب را نداده است.

وی گفت: برقراری عدالت و بودن با مردم از اشاره های امام علی(ع) است که مبنای دولت سلام است و این مساله با از بین بردن تبعیض و ایجاد شایسته سالاری و دوری از قبیله گرایی محقق می شود.

پرداخت به مسایل شهرستان های استان سمنان

وی با اشاره به مسوولیت خود در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بین سال های ۸۴ تا ۸۷ به عنوان قائم مقام وزیر در استان گفت: خیلی از خدمات بهداشتی در دامغان، سمنان و گرمسار و پردیس های دانشگاهی از دوران مدیریت بنده باقی مانده است.

وی با اشاره به شهرستان آرادان گفت: مردم از فعالیت واحد سولفات سدیم نفعی نمی برند.

وی با اشاره به دامغان به عنوان شهر صددروازه و چهارراه ایران که به البرز و کویر معلمان راه دارد گفت: این شهرستان وضعیت راهبردی و آبهای زیرزمینی برای پرورش پسته دارد، مردم به قالیبافی و کار در معادن اشتغال دارند، ولی معادن فرآوری نمی شود و وجود ۳۰۰ روز آفتابی در دامغان امکان استفاده از پنل های خورشیدی را فراهم می کند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به قرارگرفتن سرخه در مسیر زائران رضوی با ظرفیت پرورش شتر گفت: این شهرستان پایتخت گچ ایران محسوب می شود و منابع قابل توجهی دارد و روستاهای آن شهرستان مشکل آب دارند ولی سرمایه گذاری مناسبی برای مهمانپذیری ندارد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: سمنان شهر دانشگاهی با ۱۲ هزار دانشجو است که بیکاری به خاطر مهاجرپذیری در آن بالارفته است، وضعیت آفتابی سمنان قابلیت ایجاد نیروگاه های خورشیدی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در شهرستان سمنان برخی واحدهای تولیدی مشکل دارند و زندان باید از مرکز شهر جابه جا شود و فرودگاه باید به وضعیت مناسب برسد.

قاصی زاده هاشمی شاهرود را شهر عرفا و علمای بزرگ با قابلیت گردشگری زیادی دانست که ۱۰ درصد انگور کشور را تولید می کند و نیاز است صنایع بسته بندی در آن توسعه یابد و از سویی خارتوران مرکز فلفل قرمز است و باید به آن توجه شود.

وی گفت: تنوع اقلیمی از کویر و جنگل ابر و کوه در شاهرود جمع است و باید به آن پرداخته شود.

وی درباره گرمسار با مردم سختکوش گفت: این شهرستان ظرفیت توسعه باغهای پسته دارد و کاربری کشاورزی در گرمسار بالاست، نزدیکی به تهران ایجاب می کند به گرمسار بیشتر توجه شود.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره مهدیشهر زادگاه غیرتمندان در منطقه کوهستانی افزود: در این شهرستان انار و گردو توسعه دارد و ۵۳ درصد گوشت قرمز استان را عشایر این شهرستان تامین می کنند، مهدیشهر مهاجرپذیر است که مشکلاتی در حوزه هویت شهری ایجاد کرده است.

وی به میامی اشاره کرد که دارای محصولات باغی است و تاکید کرد: سردخانه های شهر کفاف این محصولات را نمی دهد و در بسته بندی محصولات دامی مشکل دارد، میامی ذخایر کرومیت و مس دارد ولی در این زمینه توسعه نیافته است.

در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

٧٧٨ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ٢٨ خرداد پیش‌بینی شده که شامل ۴٨٢ شعبه در شهرها و ٢٩۶ شعبه در روستاها می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
0
ببخشید تا امروز پایتخت ۶ را دیده ایم پس از پایتخت ۷ شروع کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
0
اینجوری که همه مثل بچه تهرون میشیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین