کد خبر: ۷۱۳۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

اردوغان: با بایدن در خصوص جنگنده‌های اف-۳۵ صحبت می‌کنم

رئیس جمهور ترکیه از گفتگو با رئیس جمهور آمریکا در خصوص جنگنده‌های اف-۳۵ خبر داد.
اردوغان: با بایدن در خصوص جنگنده‌های اف-۳۵ صحبت می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی از گفتگو با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص جنگنده‌های اف-۳۵ خبر داد.

او گفت: من با بایدن، پرونده جنگنده‌های اف-۳۵ و دیگر مسائل در زمینه صنایع دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهم.

اردوغان امروز یکشنبه در مراسمی در استانبول و پیش از نشست ناتو در بروکسل گفت: آنکارا و واشنگتن نیازمند بررسی راه‌هایی اند تا مشکلات را پشت سر نهاده و به جلو حرکت کنند.

با توجه به آنکه قرار است تا اردوغان دیداری حضوری با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا داشته باشد، اردوغان گفت مسائلی مختلفی از جمله روابط دو جانبه در حاشیه نشست ناتو با بایدن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

او همچنین در تأکید بر لزوم پشت سر نهادن مشکلات گفت: شایعات بسیاری در داخل و خارج بوده است. ما نیازمند آن هستیم تا این‌ها را رها کرده و در خصوص آنچه که می‌توانیم انجام دهیم و آنچه انجام خواهیم داد، صحبت کنیم.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ترکیه بار دیگر بر اهمیت ناتو تأکید می‌کند و برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ و سامانه دفاعی پاتریوت در طول این نشست با بایدن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور ترکیه گفت: اگرچه ترکیه به وعده‌های خود در خصوص جنگنده‌های اف-۳۵ عمل کرد؛ اما آمریکا به قول‌های خود عمل نکرد.

گفتنی است در پی کسب سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه، روابط ترکیه و آمریکا رو به وخامت رفت. آمریکا مدعی است سامانه اس-۴۰۰ با سامانه ناتو همخوانی ندارد و ممکن است از سوی روسیه برای کسب اطلاعات طبقه بندی شده استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین