کد خبر: ۷۱۳۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

فراخوان حماس برای حمایت از مسجدالاقصی در واکنش به برگزاری راهپیمایی پرچم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به برگزاری راهپیمایی پرچم، مردم را به حضور در بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی دعوت کرد.
فراخوان حماس برای حمایت از مسجدالاقصی در واکنش به برگزاری راهپیمایی پرچم
آفتاب‌‌نیوز :

رژیم صهیونیستی قصد دارد سه شنبه هفته جاری مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس را که چند بار به تعویق افتاده، برگزار کند.

در این مراسم که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان‌ دادن پرچم رژیم جعلی صهیونیستی بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند.

«محمد حماده» سخنگوی حماس خطاب به فلسطینیان ساکن قدس گفت،: ای مردم مقاوم و محافظان قدس و اطراف آن،‌ ای کسانی که به ملت‌های جهان ثبات و مقاومت در برابر اشغالگری را آموختید تا اشغالگران نتوانند اراده خود را تحمیل کنند و هویت و شکل قدس را تغییر دهند؛ اشغالگران نفرت انگیز بار دیگر افسار گله‌های گمراه را رها کرده تا کوچه‌ها و محله‌های قدس قدیم را ناپاک و پرچم رژیم رو به اضمحلالشان را برافراشته کنند؛ این اقدام آن‌ها نه از روی اعتماد و اقتدار بلکه بخاطر شکست و زوال آنهاست.

سخنگوی حماس تاکید کرد: ای مردان و جوانان بپاخاسته قدس، جنبش حماس شما را به آماده باش و جمع شدن در مسجدالاقصی و خیابان‌های قدس قدیم فرا می‌خواند تا فرصت از گله‌های منحرف شهرک نشینان برای رسیدن به خواسته هایشان گرفته شود.

حماده تصریح کرد: روز سه شنبه روز دعوت عمومی و حمایت از مسجدالاقصی و روز خشم و به چالش کشیدن اشغالگران خواهد بود پس به خدا و مردم خود نشان دهید که در قدس چه خواهید کرد. بهترین شمشیر برای قدس و مسجدالاقصی باشید.

فراخوان راهپیمایی گسترده به سمت مسجد الاقصی
در همین زمینه، کمیته پیگیری نیرو‌های ملی و اسلامی در فلسطین از همه مردم مقاوم و قهرمان فلسطین در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ و نیز ساکن در کرانه باختری اشغالی خواست روز سه شنبه به منظور حمایت از مسجد الاقصی به سمت این مسجد مبارک راهپیمایی کنند.

این کمیته از جوانان فلسطینی نیز خواست با ایستادگی در برابر عربده کشی رژیم صهیونیستی نشان دهند که قدس متعلق به فلسطینیان است نه صهیونیست ها.

هشدار ساف به رژیم صهیونیستی در خصوص عواقب برگزاری راهپیمایی پرچم
اداره قدس در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) درباره وقوع درگیری‌های جدید در قدس اشغالی و اراضی اشغالی فلسطین در صورت برگزاری راهپیمایی صهیونیست‌ها در روز سه شنبه این هفته در مرکز قدس اشغالی هشدار داد.

این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات اشغالگر به بی اعتنایی به همه ابتکار‌ها برای قطعنامه‌های بین المللی ادامه می‌دهند حال آنکه این قطعنامه حق ملت فلسطین را در تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تضمین کرده اند و همین تایید می‌کند اشغالگران از درگیری‌های اخیر درس عبرت نگرفته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین