کد خبر: ۷۱۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

تنش در نشست رای اعتماد پارلمان رژیم صهیونیستی به کابینه جدید

جلسه امروز یکشنبه پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست) برای رای اعتماد به کابینه ائتلافی "نفتالی بنت و یائیر لاپید" با تنش و اخراج شماری از اعضای پارلمان همراه شد.
تنش در نشست رای اعتماد پارلمان رژیم صهیونیستی به کابینه جدید
آفتاب‌‌نیوز :

برخی اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی در جلسه امروز پارلمان به نفتالی بنت رئیس حزب یمینا اعتراض کرده و سخنان او را قطع کردند.

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی نیز به خاطر تحریم سخنان بنت تعدادی از نمایندگان حزب صهیونیسم دینی را اخراج کرد.

نفتالی بنت که قرار است بعد از رای اعتماد کنست، به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی سوگند بخورد در ابتدای سخنانش از بنیامین نتانیاهو، به خاطر آنچه "فداکاری‌هایش برای اسرائیل» خواند، تشکر کرد و این در حالی بود که سخنرانی او با فریادهای اعتراضی نمایندگان حزب لیکود به ریاست نتانیاهو همراه شد.

بنت بعد از رای اعتماد به کابینه ائتلافی او جایگزین نتانیاهو می‌شود که ۱۲ سال قدرت را در دست داشت و حالا بعداز شکست در جنگ ۱۲ روزه علیه غزه سرنگون می شود.

نفتالی بنت در سخنان خود در پارلمان رژیم صهیونیستی به شکاف و بحران شدید داخلی در درون این رژیم اذعان کرد و گفت: ما با چالشی مواجه هستیم که خود را در بین اسرائیلی ها به روشنی نشان می دهد. این چالش، همان شکافی است که خود را هم اکنون نیز در درون پارلمان نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به بحران تصمیم گیری در درون ساختار سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل به علت همین اختلافات و شکاف ها بودجه ای ندارد.

بنت تصریح کرد: ما مسئولیت را برعهده گرفتم؛ با وجود اینکه حرکت به سمت برگزاری پنجمین، ششمین یا دهمین انتخابات نیز آسان بود. گفتیم این وضعیت بس است.

وی افزود: برگزاری پنجمین یا ششمین انتخابات به معنای افزایش نفرت و تنفر (در ساختار درونی رژیم صهیونیستی) است و این امر آن را ویران می کند.

بنت گفت: این لحظه سیاسی حساسی است و از همه می خواهم که خویشتندار باشند.

وی با وجود این بحران های شدید داخلی وعده داد که رژیم صهیونیستی را از آنها خارج کند.

رئیس حزب یمینا با وجود شکننده بودن ائتلاف کابینه خود وعده داد که رژیم صهیونیستی تا چهار سال دیگر شاهد انتخابات پارلمانی نباشد.

او با انتقاد از مخالفان خودش در این باره گفت: ما چهار سال دیگر به انتخابات خواهیم رسید و آن هنگام می توانید خواسته های خود را مطرح کنید.

بنت همچنین وعده ترمیم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را داد و آن را به زعم خود یک ابزار قدرت این رژیم توصیف کرد.

وی با اذعان به وجود بیکاری در درون رژیم صهیونیستی گفت: ما بیکاری را کاهش خواهیم داد و ۱۵ درصد نیروی انسانی در بخش فناوری مشغول خواهد بود.

به گزارش شبکه الجزیره، رئیس حزب یمینا همچنین به صهیونیست ها وعده داد که قدرت رژیم صهیونیستی را افزایش دهد و از حمایت از شهرک سازی در همه مناطق بویژه منطقه "ج" در کرانه باختری رود اردن سخن گفت.

بنت همچنین ترس خود را از شهروندان عرب ساکن فلسطین اشغالی پنهان نکرد و بویژه با توجه به اعتراضات گسترده آنها نسبت به تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در برخی شهرهای فلسطین اشغالی، وعده داد که "رابطه خوبی را با آنها آغاز کند".

وی همچنین در اذعان ضمنی به برخورد تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی با عرب های بادیه نشین در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی وعده داد که اوضاع معیشتی آنها را بهبود بخشد.

نفتالی بنت در بخش دیگری از سخنرانی خود در پارلمان رژیم صهیونیستی به موضوع هسته ای ایران پرداخت و با تکرار ادعاهای دیگر مسئولان این رژیم گفت: کابینه جدید کار خود را با مقابله با پروژه هسته ایران شروع خواهد کرد که بزرگترین تهدید برای اسرائیل است.

وی با تکرار ادعاهای واهی گذشته مسئولان رژیم صهیونیستی، ایران را به زعم خود متهم به تلاش برای آنچه "دستیابی به سلاح هسته ای" خواند، کرد و گفت: قاطعیت ما در مقابله با ایران همان چیزی بود که دولت سابق آمریکا را به خروج از توافق هسته ای ترغیب کرد.

رئیس حزب راستگرای یمینا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نخواهد گذاشت که ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

سخنان او در حالی است که ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم این موضوع را تایید کرده است.

وی همچنین ترس خود را از محور مقاومت در منطقه نشان داد و حضور آن را به زعم خود "تروریستی" خواند و گفت: "ایران مواضع تروریستی متعددی از سوریه گرفته تا لبنان و نوار غزه ایجاد کرده است".

نفتالی بنت رئیس حزب راست افراطی یامینا، در توافقی برای تقسیم قدرت با یائیر لپید رئیس حزب راست میانه یش عتید به نخست وزیری رسیده است .

براساس این توافق بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ در قدرت خواهد بود و بعد از آن لپید برای دو سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی می شود.

نتانیاهو که رکورد طولانی‌ترین نخست وزیری تاریخ رژیم صهیونیستی را دارد، ریاستحزب راست‌گرای لیکود را حفظ می‌کند و به سرکرده اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شود.

نتانیاهو رقبای خود را به دلیل ائتلاف با احزاب چپگرا به تلاش برای تشکیل یک "کابینه چپ خطرناک" متهم کرده و قول "سرنگونی خیلی سریع" آن را داده است.

اینها در حالی است که محاکمه او به اتهام ارتشاء، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین