کد خبر: ۷۱۳۵۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

پایان نتانیاهو پس از ۱۲ سال/ آغاز نخست‌وزیری نفتالی بنت با حمله به ایران

با رای اعتماد کنست، مجلس اسرائيل به ۱۲ سال نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پایان داد و نفتالی بنت، سیاستمدار دست‌راستی تندرو جانشین او شد.
پایان نتانیاهو پس از ۱۲ سال/ آغاز نخست‌وزیری نفتالی بنت با حمله به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

در جلسه روز یکشنبه ۱۳ ژوئن که فضای بسیار تنش‌آمیزی داشت، چند تن از نمایندگان حزب لیکود و طرفداران نتانیاهو با فریادهایی چون «شرم»، «خائن» و «دروغگو» تلاش می‌کردند سخنان نفتالی بنت را قطع کنند.

آقای بنت قرار است ریاست دولتی ائتلافی را عهده‌دار باشد که در آن نمایندگانی از احزاب چپ، میانه‌رو و عرب حضور دارند. خود او رهبری حزب دست‌راستی تندرو یامینا را بر عهده دارد. این ائتلاف شکننده قرار است مقام نخست وزیری را به صورت گردشی بین بنت و یائر لاپید تقسیم کند.

بر این اساس بنت ۴۹ ساله به مدت دو سال در این صندلی حضور خواهد داشت و پس از او یائر لاپید جانشین بنت می‌شود. نفتالی بنت سخنرانی خود را با تشکر از بنیامین نتانیاهو آغاز و ادامه داد: «به نمایندگی از اسرائيل، از بنیامین نتانیاهو بابت خدمات طولانی و پردست‌اورد تشکر می‌کنم و متعهد می‌شود که نخست وزیری برای همه اسرائيلی‌ها باشم.»

بنت که رهبری حزب یامینا را برعهده دارد در ادامه صحبت‌های خود به ایران و توافق هسته‌ای حمله کرد و ادعا کرد که اسرائيل به ایران اجازه نخواهد داد که به تسلیحات اتمی دست یابد. او همچنین با اشاره به اینکه احیای برجام یک اشتباه است، ادامه داد که برنامه هسته‌ای ایران یکی از موضوعات اصلی در کابینه او خواهد بود.

نمایندگان معترض چندین بار با فریادهای خود سخنرانی بنت را قطع کردند و در نهایت به دستور یاریو لوین، رئيس مجلس اسرائيل چند نفر از نمایندگان از جلسه اخراج شدند.

ادامه این وضعیت موجب شد تا در میانه سخنرانی ۴۵ دقیقه‌ای بنت، به دستور یاریو لوین، رئیس مجلس، چند نفر از نمایندگان مجلس، از جلسه اخراج شدند.

همزمان مخالفان بنیامین نتانیاهو در بیرون کنست دست به تظاهرات زدند و خوشحالی خود را از پایان یافتن دوران این سیاستمدار ابراز داشتند.

نتانیاهو و همسرش به اتهام فساد مالی در چند پرونده در حال محاکمه در مجامع قضائي اسرائيل هستند. مخالفان او می‌گویند نتانیاهو در این سالها از حضور در قدرت سواستفاده کرده و فسادهای گسترده مالی را رقم زده است.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، در این جلسه در سخنانی اظهار داشت که ایران از رفتن او جشن گرفته است. نتانیاهو همچنین دولت بنت را دولتی ضعیف و سازشکار خواند که بر اساس یک اتحاد خائنانه تشکیل شده است.

رهبر حزب لیکود همچنین ابراز اطمینان کرد که او به زودی به قدرت بازخواهد گشت و سکان هدایت کشور را به دست خواهد گرفت. او همچنین در ادامه سخنرانی خود مدعی شد که اکثریت اسرائيلی‌ها خواهان این هستند که نتانیاهو نخست باشند. نتانیاهو همچنین ابراز اطمینان کرد که دولت ائتلافی بنت و لاپید عمر کوتاهی خواهد داشت.

بنت پیشتر یکی از متحدین نتانیاهو به شمار می‌رفت و چندین بار در کابینه‌های مختلف او مسئولیت وزارتخانه‌هایی چون اقتصاد، دفاع و همچنین آموزش را عهده‌دار بوده است.

این سیاستمدار اسرائيلی وعده داده ظرف یک سال نیروهای ایرانی را از سوریه بیرون خواهد کرد و سوریه را به ویتنامی برای ایران تبدیل خواهد کرد.

بنت همچنین مدعی شد که تهران مسئول ۷۰ درصد از مشکلات امنیتی است که در اسرائيل پدید می‌آید و در همین راستا گفته است با ایران وارد جنگ سرد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
4
3
رفت پیش ترامپ منتظر بن زاید وبن سلمان هم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
در فرآیندی دموکراتیک البته نه با زور و حکومت مادام العمری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
چی به تو میرسه! به فکر نان زن و بچت باش و گول سیاست رو نخور
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین