کد خبر: ۷۱۳۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶

جوکوویچ نوزدهمین قهرمانیِ گرند اسلم را جشن گرفت

نواک جوکوویچ روز یکشنبه در فینال مسابقات تنیس اوپن فرانسه موسوم به «رولان‌گروس» موفق شد با غلبه بر حریف یونانی خود برای نوزدهمین بار جام قهرمانی یک تورنمنت گرند اسلم را بالای سر ببرد.
جوکوویچ نوزدهمین قهرمانیِ گرند اسلم را جشن گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

مرد شماره یک تنیس جهان که در مسابقه نیمه نهایی رافائل نادال اسپانیایی را از پیش رو برداشته بود در فینال ابتدا متزلزل ظاهر شد و دو ست نخست را به استفانوس تسیتسیپاس، حریف یونانی واگذار کرد.

تنیس باز صرب که از بخت‌های نخست قهرمانی به شمار می‌رفت در ادامه به خود آمد و در سه ست متوالی حریف را شکست داد تا در نهایت پیروز از این مسابقه سخت خارج شود.

نواک جوکوویچ پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ نیز نادال را در همین تورنمنت شکست داده و به فینال راه یافته بود اما در مسابقه پایانی با درخشش استن واورینکای سوئیسی نتیجه را به او واگذار کرده بود.

این نوزدهمین عنوان قهرمانی جوکوویچ در مسابقات گرد اسلم بود و حالا او تنها یک قهرمانی دیگر برای رسیدن به رکورد راجر فدرر و رافائل نادال در دستیابی به ۲۰ عنوان نخست در تورنمنت‌های گرند اسلم فاصله دارد.

تنیس باز ۳۴ ساله صرب برای نخستین بار سال ۲۰۱۶ موفق شده بود در تورنمنت رولان گروس با شکست اندی ماری عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کند.

او بدین ترتیب با غلبه بر استفانوس تسیتسیپاس برای دومین بار در زمین رس پاریس جام قهرمانی را بالای سر برد تا پس از روی امرسون و رود لاور استرالیایی، سومین تنیس‌باز جهان لقب بگیرد که از سال ۱۹۶۸ تاکنون دست کم دو بار در هر یک از چهار تورنمنت بزرگ اوپن تنیس جهان به قهرمانی دست یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین